افزایش 27 درصدی مهاجرت کاری تاجیک ها در 7 ماه نخست سال 2019

به گزارش لیسو، خدمات مهاجرت تاجیکستان در گزارشی از افزایش 27 درصدی مهاجرت کاری شهروندان این کشور به خارج در امسال میلادی اطلاع داد.

افزایش 27 درصدی مهاجرت کاری تاجیک ها در 7 ماه نخست سال 2019

به گزارش خبرنگار خبرگزرای فارس در دوشنبه، خدمات مهاجرت وزارت کار، مهاجرت و اشتغال تاجیکستان در گزارشی از افزایش قابل توجه مهاجرت کاری شهروندان این کشور در 7 ماه امسال میلادی اطلاع داد.

بنابراین گزارش، در ماه های ژانویه تا ژوئیه امسال میلادی بیش از 357 هزار شهروند این کشور که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 27 درصد بیشتر است با هدف پیدا کردن کار به خارج سفر کردند.

در ماه ژوئیه امسال میلادی به منظور پیدا کردن کار حدود 57 هزار شهروند تاجیکستان به خارج سفر کردند که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته میلادی به میزان 26.7 هزار نفر بیشتر است.

طبق این گزارش، افزایش تعداد مهاجران کاری در ماه های مذکور نسبت به زمان مشابه سال گذشته با بهبود شرایط کاری برای مهاجران کاری، از جمله تغییر توافقنامه فعالیت کاری و حفظ حقوق مهاجران کاری و رشد اقتصاد فدراسیون روسیه مرتبط است.

در سال گذشته میلادی مهاجرت کاری از تاجیکستان به خارج حدود 10 درصد کاهش یافته بود.

پیش از این، رسانه های روسیه با استناد به آمار خدمات مرزبانی سرویس امنیت فدرال این کشور گزارش داده بودند که در نیمه اول امسال میلادی 524 هزار شهروند تاجیکستان با هدف کار وارد این کشور شدند.

بنابر اطلاعات مختلف امروزه در قلمرو روسیه بیش یک میلیون شهروند تاجیکستان کار و زندگی می نمایند.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 397

به "افزایش 27 درصدی مهاجرت کاری تاجیک ها در 7 ماه نخست سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 27 درصدی مهاجرت کاری تاجیک ها در 7 ماه نخست سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید