اقدامی با هدف جلوگیری از نگهداری غیر مجاز تخم مرغ در مرغداری ها

به گزارش لیسو، کارشناسان شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز از مرغداری های فعال شهرستان با هدف نظارت بر جلوگیری از انبار تخم مرغ در واحدها بازدید کردند.

اقدامی با هدف جلوگیری از نگهداری غیر مجاز تخم مرغ در مرغداری ها

قدرتی رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز گفت: 53 مرغداری تخمگذار در شهرستان وجود دارد که تحت نظارت بهداشتی مسئولین فنی و کارشناسان بخش دولتی است و فراوریات آن ها باید با اخذ گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای به مراکز بسته بندی و عرضه منتقل گردد.

او اضافه کرد:تخم مرغ استاندارد علاوه بر علائم ظاهری باید به گونه ای عرضه گردد که نام واحد فراوری نماینده و کد بهداشتی دامپزشکی روی کارتن و بعلاوه تاریخ فراوری و انقضاء و نام تجاری واحد روی تک تک تخم مرغ ها درج شده باشد که این امر موجب کاهش تقلب ها و تخلفات می گردد.

رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز ادامه داد: با توجه به فساد پذیری بالای تخم مرغ و اهمیت شرایط نگهداری آن مرغداران اجازه دپوی تخم مرغ در محل واحد را ندارند و فراوریات به صورت روزانه باید از مرغداری خارج و در شرایط مناسب دمایی نگهداری و مصرف گردد.

قدرتی اعلام کرد: به شهروندان توصیه می گردد هر گونه فرآورده خام دامی از جمله تخم مرغ را از مراکز معتبر و مجاز خریداری نمایند که امکانات نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در شرایط مناسب و لازم را دارند.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2075

به "اقدامی با هدف جلوگیری از نگهداری غیر مجاز تخم مرغ در مرغداری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامی با هدف جلوگیری از نگهداری غیر مجاز تخم مرغ در مرغداری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید