سفر در رکاب پادشاه فصل ها

به گزارش لیسو، خبرنگاران : پاییز فصل افسونگری طبیعت است ؛وقتی طبیعت هزاررنگ می شود و صدای آواز برگهای طلاپوش زیر پای رهگذر پاییزی لذت قدم زدن را چند برابر می کند.فصل سفر است.با ما باشید با پیشنهادات رنگارنگ سفرهای پاییزی!

سفر در رکاب پادشاه فصل ها

به گزارش خبرنگاران ، ایران کشوری چهار فصل است و بیشتر شهرها برای سفر در هر فصل می توانند مناسب باشند، بااین حال پیشنهادات خاصی نیز برای سفرهای پاییزی وجود دارد.

زیارت و سیاحت درمشهد

اولین پیشنهاد ما مشهد است. شرایط آب وهوایی در پاییز مشهد، نه به شدت گرمای سخت زمستان و نه به شدت سوز سرمای زمستان است، بنابراین مشهد برای سفرهای پاییزی مقصدی مناسب و دلپذیر می باشد. همچنین با باز شدن مدارس در این فصل و کاهش مسافرت ها، مشهد در خلوت ترین حالت خود قرار می گیرد. اگر دلتان لک زده برای زیارت امام رضا (ع) آن هم در فصلی خلوت و آرام پاییز مناسب ترین زمان است.

گشت و گذار در کویر

کویر سرزمین عجایب است ؛ اگر همیشه در پی زمان و فصلی مناسب برای کویرگردی بودید، فصل پاییز بهترین زمان ممکن برای شماست. از ما می شنوید لذت کویرگردی در ایران را حتی برای یک بار هم که شده باید تجربه کنید.

روستای برگ جهان بیخ گوش تهران

شاید باورتان نشود که در نزدیکی شهر پر دود و دم تهران، روستایی جادویی و سرشار از شگفتی برای بازدید واقع شده است. روستای برگ جهان در 49 کیلومتری شهر تهران واقع شده است، که یک مقصد پاییزی مناسب برای سفری یک روزه است، البته اگر اهل تهران باشید!اگر هم اهل تهران نیستید، مطمئن باشید روستای برگ جهان و آب و هوای کم نظیرش ارزش بازدید و وقت گذاشتن را دارد.

جزیره هرمز سفری که هرگز از یاد نخواهید برد

بازدید از جزیره زیبا هرمز به لطف کوه های رنگارنگ و خاک زیبایش به عنوان جزیره رنگین کمانی ایران شناخته می شود!! بازدید از این جزیره آن قدر لذت بخش است که فرصت مسافرت به جزیره رنگین کمانی هرمز یک فرصت ویژه است!

جزیره هرمز با مساحت 42 کیلومتر مربعی خود و ارتفاع 186 متری از سطح دریا، در 8 کیلومتری ساحل استان هرمزگان واقع شده است. موقعیت جغرافیایی این جزیره، سبب شده تا از نظر آب و هوایی بهترین گزینه برای مسافرت های پاییزی باشد.

رویایی به نام جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر یکی از قدیمی ترین جنگل های هیرکانی است که با گونه های گیاهی و جانوری نادر یکی از خاطره انگیز سفرهای پاییزی را برایتان رقم می زند. نام ابر شایسته ترین نامی است که بر این جنگل نهاده اند. این وسعت 35 هزار هکتاری را اقیانوسی از ابر و باد در آغوش کشیده و جلوه ای بی نظیر از طبیعت ایران را به نمایش گذاشته است.

در پاییز پایکوبی هزار رنگ این فصل با ابرها در هم می آمیزد و هر گوشه جنگل را به منظره ای زیبا می آراید. وجود 85 نوع گونه گیاه مانند راش، بلوط، ممرز افرا، شیردار، توسکا، آزاد داغداغان، گونه های کلاه میر حسن، چوبک، اسپرس، دم روباهی، آویشن و شبدر و گونه های گیاهی نادر همچون نارون، بارانک، سرخدار و مانند آنها پاییز جنگل ابر را به گونه ای متفاوت برای سفرهای پاییزی در آورده است.

پیش به سوی آبشار بیشه دورود

برای تماشا یکی از جلوه های زیبای پاییزی کشورمان می توان به استان لرستان رفت و سقوط آب را از ارتفاع 48 متری در میان رنگین کمان پاییزی به تماشا نشست. آبشار بیشه به عنوان چهل و هشتمین اثر ملی در 27 اسفند 1387 به ثبت رسیده است. زمین های پوشیده از جنگل بلوط نیز بر زیبایی های این آبشار افزوده است. این پیشنهادی ویژه برای سفرهای پاییزی است به خاطر بسپارید!

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2098

به "سفر در رکاب پادشاه فصل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر در رکاب پادشاه فصل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید