امکان دسترسی تمام شهرها به برچسب سرویس مدارس

به گزارش لیسو، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: برای کل شهرها دسترسی به برچسب مخصوص سرویس مدارس فراهم شده است و هر شهرداری نیز باید متناسب با تعداد ناوگان ثبت نامی، این برچسب ها را چاپ و بر ناوگان فعال در حوزه سرویس مدارس نصب نمایند.

امکان دسترسی تمام شهرها به برچسب سرویس مدارس

مرتضی ضامنی در گفت وگو با خبرنگاران، آخرین وضعیت سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) را تشریح کرد و گفت: بعد از همکاری خوبی که وزارت آموزش و پرورش با اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور داشت، مدارس کل کشور در حال ورود اطلاعات خود به سامانه سپند هستند. در شهرهای مختلف نیز شهرداری ها و آموزش و پرورش در قالب کارگروه ماده 18 به صورت مستمر جلساتی را برگزار می نمایند. همچنین شهرداری ها شرکت های مجاز و دارای صلاحیت را شناسایی و برای خدمات رسانی، از طریق سامانه در اختیار مدارس جهت عقد قرارداد قرار داده اند.

وی ادامه داد: رانندگان ثبت نام شده در این حوزه توسط شهرداری ها مورد سنجش قرار گرفته و اطلاعات آنها در سامانه سپند ثبت شده است. این اطلاعات همچنین در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده و آموزش و پرورش نیز در حال اجرا اقدامات لازم برای تکمیل این سامانه است. اطلاعات این سامانه با ثبت نام اولیا در آن تکمیل خواهد شد و در مرحله دوم با استفاده از این سامانه، فعالیت سرویس مدارس در کشور مورد پایش قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اضافه نمود: برچسب واحدی در سطح کشور توسط شورای عالی ترافیک شهرهای کشور به تصویب رسید که دسترسی به آن در سامانه برای همه شهرداری ها امکان پذیر است. امیدواریم با فعال شدن این برچسب واحد در سراسر کشور و مشخصه کد QR و استعلام آنلاینی که می توان از طریق این کد انجام داد، امنیت حوزه حمل ونقل دانش آموزی بالا رود.

به گفته وی، هر ناوگانی که از طریق سامانه سپند در اختیار مدارس گذاشته می گردد، مورد سنجش فنی قرار گرفته و حتما گواهی فنی سلامت را دارد. همچنین رانندگان این ناوگان نیز دارای گواهینامه های سوءپیشینه و عدم اعتیاد هستند. به عبارت دیگر این ناوگان حتما استانداردهای اولیه خودرو و رانندگان را دارند. همچنین شرکت هایی که در این حوزه خدمات ارائه می دهند، مورد سنجش قرار داده شده و در نهایت مدارس نیز با این شرکت ها قرارداد می بندند.

ضامنی توضیح داد: برای کل شهرها دسترسی به این برچسب فراهم شده است و هر شهرداری نیز بایستی متناسب با تعداد ناوگان ثبت نامی این برچسب ها را چاپ و بر ناوگان فعال در حوزه سرویس مدارس نصب کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 346

به "امکان دسترسی تمام شهرها به برچسب سرویس مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان دسترسی تمام شهرها به برچسب سرویس مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید