امیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است

به گزارش لیسو، منابع خبری می گویند امیکرون در حال حاضر بیش از دو سوم مبتلایان به کرونا را در آمریکا تشکیل می دهد و سویه غالب کرونا در این کشور است.

امیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا گفته سویه به شدت سرایت پذیر اومیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است و 73 درصد از موارد ابتلا در این کشور را تشکیل می دهد.

وبگاه شبکه خبری ای بی سی نوشته در بعضی از نقاط آمریکا 90 درصد از موارد ابتلا به کرونا به سویه امیکرون مبتلا شده اند. موارد ابتلا به امیکرون نسبت به تنها یک هفته گذشته 70 درصد افزایش پیدا نموده است.

ای بی سی نیوز می گوید دو هفته پیش امیکرون تنها 0.4 درصد از کل موارد ابتلا به کرونا را تشکیل می داد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا در بیانیه ای گفت: رشد سریع امیکرون مورد انتظار است و با آنچه در سراسر جهان مشاهده شده شباهت دارد. ما می دانیم راهبردهای لایه بندی شده پیشگیری می تواند توسعه کووید-19 را آهسته کند.

از خاتمه ماه ژوئیه میلادی سویه دلتا اصلی ترین عامل ابتلا به کووید-19 در آمریکا بوده است. تا خاتمه ماه نوامبر 95 درصد از عفونت های کرونا از نوع دلتا بودند.

سازمان جهانی بهداشت در تازه ترین گزارش خود گفت موارد ابتلا به اُمیکرون در هر 36 تا 72 ساعت دو برابر می گردد که این امر نشان می دهد این سویه تازه از مزیت رشد قابل توجهی نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب است، برخوردار است.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد هنوز معلوم نیست که این توسعه سریع ویروس به علت توانایی ویروس برای فرار از ایمنی، انتقال بیشتر ذاتی آن یا ترکیبی از هر دو است.

این نهاد بین المللی بعلاوه هشدار داد: اندازه بستری در بریتانیا و آفریقای جنوبی همچنان در حال افزایش است و این احتمال وجود دارد که این افزایش سریع موارد ابتلا، بسیاری از سیستم های مراقبت های بهداشتی را بزودی تحت فشار قرار دهد.

سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد:هنوز اطلاعات محدودی در خصوص شدت بالینی اُمیکرون وجود دارد. برای درک ویژگی های شدت و تأثیر واکسیناسیون و مصونیتِ از قبل بر شدت این ویروس، به داده های بیشتری احتیاج است. همچنان داده های محدودی در دسترس است و هیچ شواهد آنالیز شده ای در خصوص اثربخشی یا کارایی واکسن بر اُمیکرون تا به2 امروز وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1907

به "امیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید