ایران: هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی چین مردود است

به گزارش لیسو، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه منطقه ویژه اداری هنگ کنگ بخشی از تمامیت ارضی چین است، لذا امور مربوط به آن، امور داخلی چین محسوب می گردد، تأکید کرد که دخالت خارجی در امور داخلی چین مردود است.

ایران: هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی چین مردود است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تصویب قانون جدید انتخابات هنگ کنگ در کنگره چین گفت:به تصمیم حاکمیتی چین احترام میگذاریم. منطقه ویژه اداری هنگ کنگ بخشی از تمامیت ارضی چین است، لذا امور مربوط به آن، امور داخلی چین محسوب می گردد. چین در طی این سالها نشان داده به خوبی به اصل یک کشور -دو سیستم در هنگ کنگ پایبند است.

خطیب زاده اضافه نمود: قانونگذاری کنگره خلق چین در خصوص سیستم انتخاباتی، از اختیارات این نهاد در راستای اصل یک کشور - دو سیستم است. لذا طبیعی است هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی چین که از جمله می تواند موجب تضعیف ثبات هنگ کنگ گردد مردود است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1501

به "ایران: هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی چین مردود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران: هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی چین مردود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید