موافقت با پیشنهاد صالحیامیری در نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا

به گزارش لیسو، هفتاد و چهارمین نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا با حضور رئیس کمیته ملی المپیک بعدازظهر امروز (سه شنبه) در عمان برگزار گردید.

موافقت با پیشنهاد صالحیامیری در نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ابتدای نشست شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا به اعضای حاضر در نشست و تعدادی از اعضا که به دلیل دوری مسافت بصورت وبینار و مجازی در این جلسه حضور داشتند، خیر مقدم گفت.

نخستین بخش این نشست به معرفی نایب رئیس و عضو جدید هیئت اجرایی اختصاص داشت که اتوبک از ازبکستان به عضویت هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا درآمد. از آنجاییکه ازبکستان میزبان بازی های آسیایی جوانان در سال 2025 شده است، این پست به وی اعطاء شد.

در ادامه خانم اوتانی از ژاپن بعنوان رئیس جدید کمیسیون ورزشکاران انتخاب شد که پیش از این هم وی این عنوان را داشت و امروز نیز مجدد انتخاب شد.

تایید برنامه های مجمع عمومی که فردا برگزار می گردد و شامل توضیح برنامه ها، از دیگر موارد مطرح شده در هفتادوچهارمین نشست شورای المپیک آسیا بود که اعضا با آن موافقت کردند.

همچنین در بخش بعدی، اعضای کمیسیون اقتصادی گزارش حسابرسی از سال 2019 و 2020 تا این لحظه را ارائه کردند که مورد تایید کلیه اعضای حاضر و اعضایی که بصورت مجازی شرکت نموده بودند، نهاده شد.

بخش بعدی مشخص میزبان دور بعد هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا بود که در همین خصوص شیخ احمد گفت: پیش از این قرار بود ایران میزبان باشد اما با توجه به افزایش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در بیشتر کشورها این موضوع با هماهنگی ایران به تعویق افتاد. البته میزبانی ایران به قوت خودش باقی است و به محض اعلام ایران درخصوص کنترل این بیماری چه در تعداد مبتلایان و چه در آمار قربانیان، نشست بعدی هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا اوایل تیرماه امسال در ایران برگزار می گردد.

در ادامه نشست مسئول برگزاری بازی های آسیایی هانژوی چین 2022 هم گزارش کاملی درخصوص شروع فعالیت های شان به اعضا ارائه کردند.

در ادامه این بخش رضا صالحی امیری از شیخ احمد وقت خواست تا مسئله ای را مطرح کند. وی به بحث حذف کاراته پرداخت و گفت: متاسفانه این اتفاق باعث شده که طی یکی دو هفته گذشته ورزش آسیا و تعدادی از کشورهای مطرح دنیا دچار شوک شوند که آن هم حذف این رشته پرطرفدار میلیونی در دنیا از بازی های المپیک بود. تقاضا دارم که اعضای هیئت اجرایی مصوب نمایند که OCA طی نامه محترمانه ای خطاب به IOC درخواست بازنگری دراین خصوص را داشته باشد.

با توجه به اینکه ایران و بسیاری از کشورهای مطرح دنیا جامعه آماری بالایی در رشته کاراته دارند و به نسبت بعضی رشته های جایگزین کاراته در المپیک 2024 که جامعه آماری کمتری داشته و چندان در کشورهای مختلف دنیا فعالیتی در این زمینه دیده نمی گردد، همه اعضا با پیشنهاد صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران برای درخواست بازنگری از IOC موافقت کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1344

به "موافقت با پیشنهاد صالحیامیری در نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت با پیشنهاد صالحیامیری در نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید