سجادی: پیش بینی صندلی ایران در جاکارتا سخت است، در 25 رشته حضور داریم

به گزارش لیسو، سرپرست کاروان ایران گفت: پیش بینی صندلی ایران در بازی های اسیایی سخت است و رقابت فشرده ای را با رقبا خواهیم داشت.

سجادی: پیش بینی صندلی ایران در جاکارتا سخت است، در 25 رشته حضور داریم

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تورهای بالی زمستان 99 همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی اندونزی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش خبرنگاران، نشست خبری نصراله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازیهای آسیایی در محل کمیته ملی المپیک برگزار گردید. سجادی در ابتدای نشست اعلام کرد: بازی های آسیایی 2018 در 40 رشته و 462 ماده برگزار می گردد. در چهار دوره گذشته رشد حضور بانوان و کسب مدال طلا را داشته ایم. آنالیز دوره های قبلی نشان می دهد تیم های قزاقستان هند، ازبکستان و چین تایپه رقبای ایران هستند. البته اندونزی هم هست که می خواهد خودش را مطرح کند، از این رو رشته های جدیدی را اضافه نموده است و بعضی اوزان را در رشته های رزمی حذف نموده است مانند بوکس که اوزان سنگین حذف کردند و معمولا شورای المپیک آسیا این مسائل را از سوی میزبان می پذیرد.

او در خصوص مکان های برگزاری رقابت رشته ها گفت: بازی ها در سه منطقه برگزار می گردد. که یکی جاکارتا است که فاصله سالن ها در آن زیاد نیست . در حومه جاکارتا سه ، چهار رشته دوچرخه سواری کوهستان، فوتبال، قایقرانی اسلالوم است که این رشته ها در همان حومه مستقر هستند. البته برای فوتبال چهار شهر پیش بینی شده است. رقابت رشته های اسکیت، صخره نوردی، تنیس، رویینگ، قایقرانی آب های آرام، والیبال ساحلی، سه گانه، تیراندازی و بولینگ و فوتبال زنان در پالمبانگ است.

ما طوری برنامه ریزی نموده ایم که رشته هایی که باید به حومه و پالمانگ بفرایند از همان فرودگاه خواهند رفت.

سجادی در خصوص رشته هایی که زودتر به اندونزی اعزام می شوند، تاکید نمود: رقابت هندبال 22 مرداد تا 9 شهریور و فوتبال 23 مرداد تا 10 شهریور ، بسکتبال 23 مرداد و واترپلو 25 مرداد شروع می گردد و این تیم ها زودتر اعزام خواهند شد. همچنین آخرین رشته ای که مسابقه آن بر گزار می گردد سامبو است که در 9 شهریور شروع می گردد.

سجادی درباره زمان پرواز کاروان به اندونزی نیز گفت: تیم ها بین 4 تا 5 روز زودتر به اندونزی می فرایند و برنامه پروازی با فدراسیون ها هماهنگ شده است و 14 گروه پرواز رفت و 14 گروه پرواز برگشت داریم. 14 و 16 مرداد نیز کادر سرپرستی می فرایند. خط هوایی هم معین است و هماهنگی لازم با هواپیمایی ماهان صورت گرفته است.

سرپرست کاروان ایران در ادامه گفت: از تمام شرکت نمایندگان تست دوپینگ گرفته می گردد و جلساتی را با فدراسیون پزشکی داشته و جلسات کادر سرپرستی را از بهمن ماه به طور منظم داشته ایم. از اردیبهشت ماه نیز جلساتی را با مربیان و سرپرستان تیم های ملی خواهیم داشت. می خواهیم بیش از 95 درصد کارها را در همین ایران انجام دهیم.

سجادی در خصوص شرایط کادرفنی تیم فوتبال نیز اعلام کرد: در خصوص فوتبال تصویب شد تیم جوانتر و با نگاه به مقدماتی المپیک 2020 جلو برود. الان فرصت داریم و صحبت نموده ایم و نام 121 بازیکن را داده اند.

او در پاسخ به این پرسش که شنیده می گردد جواد نکونام قرار است سرمربی گردد، توضیح داد: اطلاع زیادی در خصوص کادرفنی نه تنها فوتبال بلکه بقیه رشته ها ندارم و مسائل فنی به خو د فدراسیون ها مرتبط است. در خصوص کاهش سهمیه، عدد و رقمی نداشته ایم و فردا جلسه نهایی ستاد است و عدد آنجا معین می گردد.

سجادی در خصوص پیش بینی مدال طلا ایران گفت: پیش بینی سخت است اما با فدراسیون ها صحبت نموده ایم. خوب هم دارند کار می نمایند. دعا کنید مدال های بیشتری بگیریم.

او در خصوص لباس رژه کاروان گفت: با طراحان خوب صحبت نموده ایم و فکر می کنم تا هفته آینده طرح های خود را ارائه نمایند تا معین کنیم.

سجادی در پاسخ به این پرسش که چرا کمیته ملی المپیک لیست رسمی از رشته ها را اعلام نکرد، تاکید داشت: از 4 و 5 بهمن که من آمده ام رشته ها دقیق معین است و فدراسیون ها می دانند کدام تیم ها اعزام می گردد. 2 و 3 رشته هم هستند که خود فدراسیون ها گفته اند در مسابقات آسیایی شرکت می نمایند و با توجه به نتایجی که می گیرند در خصوصشان تصمیم گیری می گردد. ایران در 25 تا 26 رشته حضور پیدا می نماید.

سرپرست کاروان ایران در پاسخ به این پرسش که نگران شرایط کشتی نیستند، تاکید نمود: در خصوص نتایج فنی با خود فدراسیون صحبت کنید . فقط می دانم اخیراً صحبت های خوبی شده است.

سرپرست کاروان ایران در پاسخ به این پرسش که برنامه کاروان برای اعزام بانوان به چه صورت است، توضیح داد: در این دوره بانوان تقریبا رشد 90 درصدی داشته اند و فکر می کنم تعداد آنها 104 نفر باشد. ما در همه زمینه ها بانوان را حمایت می کنیم حتی این مسیله در ستاد هم مطرح شده است. در بعضی رشته ها شاید شانس مدال نداشته باشیم اما می خواهیم نماینده داشته باشیم. حتی در بعضی رشته ها سهمیه المپیک هم توزیع می گردد که ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک هم اعزام می گردد.

او در پاسخ به این پرسش که وزنه برداری بانوان هم به بازی ها اعزام می گردد یا خیر، گفت: علی مرادی هفته پیش نامه نوشته و در خواست اعزام بانوان را داشته در جلسه فردا ستاد معین می گردد.

سجادی در خصوص حمایت از رشته های پایه و پر مدال گفت: هر سه رشته شنا، واترپلو و شیرجه ، دوومیدانی و ژیمناستیک به بازی های آسیایی اعزام می شوند.

او در خصوص حمایت از کالای ایرانی نیز گفت: پرواز ما ایرانی است و تمام مذاکرات لازم صورت گرفته است. در خصوص لباس هم هفته گذشته با سلطانی فر، صالحی امیری و معاون ورزش قهرمانی داشتیم و قرار شد یک شرکت ایرانی کار را برعهده بگیرد.

سجادی در پاسخ به این پرسش که مشکل ارزی دارید یا خیر تاکید نمود: مشکل ارزی نداریم و با نامه ای که بانک مرکزی داده اند مسئله ای وجود ندارد. چون کار ملی است همه یاری می نمایند.

سرپرست کاروان ایران درباره کاهش بعضی رشته ها و سهمیه ها در بازی های آسیایی گفت: میزبان در این مورد پیشنهاد می نماید و شورای المپیک آسیا هم تصمیم می گیرد. این موضوع هم مربوط به چهار سال قبل است و شاید نزدیک بازی ها این خبر را شنیده اید. هیچ کشوری نمی تواند به این موضوع اعتراض و یا تعداد رشته ها را کم و زیاد کند چون تصمیم با شورای المپیک آسیا است.

سجادی در خصوص انتخاب پرچمدار کاروان ایران در بازی های آسیایی گفت: در خصوص پرچمدار تصمیم گیری نشده و به نظرم زود است. از الان اعلام گردد ممکن است باعث دلسردی بعضی قهرمانان گردد. این موضوع توسط هیات اجرایی نزدیک بازی ها اعلام می گردد. اینکه از بانوان انتخاب گردد، پیشنهاد خوبی است.

او در خصوص رتبه کاروان ایران در بازی های آسیایی گفت: الان پیش بینی زود است. چون تعدادی رشته ها اضافه شده است. جابجایی می گردد و در تحلیلی داشتم گفتم به نظرم رقابت فشرده تر خواهد شد. کشورهای کره و ژاپن از لحاظ علمی جلوتر هستند.

سجادی در پاسخ به این پرسش که چقدر نفرات اضافی همراه کاروان اعزام می گردد، توضیح داد: در خصوص ورزشکاران و تعداد آنها صحبت شده است. ما حداکثر مطابق مقررات 50 درصد ورزشکاران می توانیم نیروی همراه ببریم. قول می دهم. نفر اضافه مطلقا همراه کاروان نمی بریم. لیست نفرات با مسئولیت هایی که داشتند در سایت کمیته ملی المپیک می گذاریم. در خصوص تعداد همراهان هنوز تصمیم گیری نشده است.

سجادی در پاسخ به این پرسش که افراد سیاسی هم همراه کاروان می فرایند، تاکید نمود: ما فقط افراد ورزشی می بریم چون رقابت ورزشی می رویم.

او در پاسخ به این پرسش که تعداد کل کاروان چه زمانی معین می گردد گفت: تعداد اعضای کاروان فردا در ستاد عالی بازی ها معین می گردد.

سجادی در خصوص شرایط نامعین تیم والیبال ب گفت: جلسه ای با فدراسیون والیبال و تمام اعضا داشتیم. اعلام کردند چون قهرمانی دنیا دارند اعزام تیم اول سخت است. تیم ب خوب است و انءشالله پیروز باشد.

او در پاسخ به این سوال که سال جاری قرار است 20 میلیارد برای کمیته در نظر گرفته گردد و چرا با کاهش بودجه روبرو شده است، گفت: 30 میلیارد در نظر گرفته شده و حدود 10 میلیارد برای جاکارتاست و 20 میلیارد هم برای سایر فعالیت های فدراسیون هایی است که به جاکارتا می فرایند و یا نمی فرایند.

سرپرست کاروان ایران در ادامه نشست خبری، در پاسخ به این سوال که شهنازی گفته هنوز بودجه نگرفته ایم، گفت: نزدیک 27-28 سال به این بازی ها رفته ایم و این تقسیم بندی را نداشتیم که بودجه اعزام باشد و بودجه فدراسیون ها. نمی توان جدا کرد. همه بودجه برای فدراسیون هاست. بودجه مصوب شده و در خصوص تخصیص هم در ماه های اول سال یک دوازدهم اختصاص می دهند.

وی همچنین درباره حضور استیلی در کمیته، مطرح کرد: امروز او با صالحی امیری دیدار داشت. سرپرست کاروان ایران درباره مسائل میزبان از جمله اینترنت و ترافیک، مطرح کرد: ما هم خودمان شنیده ایم. در جلسه رسانه ها در اندونزی در این خصوص صحبت شده است و گفته اند مسئله ای نیست.

محمود عبدالهی روابط عمومی کمیته ملی المپیک در این خصوص شرح بیشتری داد و گفت: وسیله نقلیه ای به خبرنگاران داده نمی گردد. دولت قرار است اداره جات را تعطیل نمایند در این صورت ممکن است اتوبوس در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 674

به "سجادی: پیش بینی صندلی ایران در جاکارتا سخت است، در 25 رشته حضور داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سجادی: پیش بینی صندلی ایران در جاکارتا سخت است، در 25 رشته حضور داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید