بازداشت 16 نفر در ترکیه به اتهامات امنیتی

به گزارش لیسو، نیرو های امنیتی ترکیه 16 نفر را به اتهامات امنیتی و تروریستی شامل همکاری با داعش و ارتباط با کودتای نافرجام سه سال پیش بازداشت کردند.

بازداشت 16 نفر در ترکیه به اتهامات امنیتی

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی رغم گذشت یک سال و نیم از خاتمه شرایط فوق العاده و حالت اضطراری در ترکیه، شرایط پلیسی در این کشور و بازداشت های متعدد به اتهامات تروریستی و امنیتی هنوز ادامه دارد.

رسانه های ترکیه ای گزارش می دهند که طی 48 ساعت گذشته، حداقل 16 نفر به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش و همچنین همکاری با عاملان کودتای نافرجام 15 جولای 2016 بازداشت شدند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی پلیس ترکیه طی روز آدینه هفت مظنون به همکاری با سازمان گولن را که قصد گریختن از این کشور و عبور غیرقانونی از مرز یونان را داشتند، بازداشت کرد.

این افراد همچنین به استفاده از نرم افزار بای لاک - برنامه مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا - متهم شده اند. مقامات ترکیه می گویند عوامل کودتای سال قبل پس از آنکه گروه های ارتباطی آن ها در شبکه اجتماعی واتس آپ لو رفته بود، از نرم افزار بای لاک برای هماهنگی استفاده کردند.

آنکارا سازمان گولن را - که اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهاد ها و سازمان های دولتی ترکیه نفوذ نموده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام 15 جولای 2016 می داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند. در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود 250 نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

دولت ترکیه از زمان وقوع کودتای نافرجام تا کنون، ضمن اعمال حالت فوق العاده در ترکیه (که یک سال پیش منقضی شد) بیش از 70 هزار نفر را بازداشت و حدود 170 هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج نموده است. این بازداشت ها و اخراج ها هنوز هم ادامه دارد.

خبرگزاری آناتولی همچنین در خبر دیگری نوشت پلیس شهر آنکارا شامگاه پنجشنبه طی عملیات های همزمان در چند نقطه از پایتخت ترکیه، نه نفر را به اتهام عضویت در گروه تروریستی و ظن همکاری با هسته های فعال این گروه در مناطق جنگی (سوریه و عراق) بازداشت کرد.

از زمان شروع عملیات های ضد تروریستی ترکیه علیه داعش در سوریه، اعضای این گروه به عملیات در داخل خاک این کشور روی آورده و طبق آمار دولتی تا کنون بیش از 300 ترکیه ای در حملات تروریستی داعش کشته شده اند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 583

به "بازداشت 16 نفر در ترکیه به اتهامات امنیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت 16 نفر در ترکیه به اتهامات امنیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید