باغ موزه مشاهیر شیراز صاحب کتابخانه تخصصی می گردد

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، جمشید معینی، امروز سه شنبه 28 اردیبهشت جاری در بازدید از باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه ای فارس به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی به خبرنگاران گفت: موزه مشاهیر و موزه منطقه ای فارس، عظیم ترین مجموعه فرهنگی کشور به شمار می رود که مجموعا 30 هزار مترمربع وسعت دارد.

باغ موزه مشاهیر شیراز صاحب کتابخانه تخصصی می گردد

جهت دریافت خدمات معماری ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اضافه نمود: در موزه منطقه ای فارس، مکان هایی برای ایجاد 4 گالری، کلاس های آموزشی، سالن آمفی تئاتر، آزمایشگاه، گنجینه امن، کافی شاپ، کتابخانه، نمازخانه و ... در نظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود: در کل استان 25 هزار شیء تاریخی و فرهنگی وجود دارد که 5 هزار عدد از آن ها در معرض دید عموم است و 12 هزار عدد نیز در سامانه جام به ثبت رسیده اند که راه اندازی موزه منطقه ای امکان لازم برای به معرض نمایش گذاشتن تمامی آثار دوره های مختلف را فراهم خواهد نمود.

معینی با تاکید بر ایمنی این موزه اعلام کرد: موزه منطقه ای از ایمن ترین سازه های کشور است و تا 3 اتمسفر امکان تحمل انفجار را دارد و دیواره های گنجینه امن که امکان بازدید از آن برای عموم وجود ندارد و محل نگهدای اشیاء خاص است 80 سانتیمتر مربع ضخامت دارند.

به گفته او، عملیات اجرایی موزه منطقه ای فارس از سال 89 شروع شده و در صورت تامین اعتبار لازم که حدود 70 میلیارد تومان است تا 14 ماه دیگر به اتمام خواهد رسید.

معینی اضافه نمود: در این موزه، سالن های بازسازی اشیاء تاریخی وجود دارد و وجود گنجینه امن موجب می گردد تا آثار به صورت استاندارد مورد حفاظت و نگهداری قرار بگیرند.

وی در ادامه این بازدید در باغ موزه مشاهیر گفت: باغ موزه مشاهیر جمعا 70 درصد تا به امروز پیشرفت فیزیکی داشته و چهار هزار و 600 متر زیربنا دارد و تندیس 48 شاعر ایرانی و خارجی مانند مولانا، فردوسی، خیام، شکسپیر و گوته که همتای حافظ هستند در این باغ موزه پس از اتمام به معرض نمایش و معرفی گذاشته خواهد شد.

معینی این باغ موزه به گونه ای طراحی شده که آب باران نیز به مخزن مجموعه راهنمایی گردد و دارای کتابخانه تخصصی است و نشست های مرکز حافظ شناسی در آینده در آن برگزار خواهد شد و توسط یک ورودی و با رزهای روان به مجموعه حافظیه منتهی می گردد که محور گردشگری قابل توجهی در شهر شیراز ایجاد خواهد نمود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1595

به "باغ موزه مشاهیر شیراز صاحب کتابخانه تخصصی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ موزه مشاهیر شیراز صاحب کتابخانه تخصصی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید