باید مردم مناطق سیل زده تا عید سال 99 در خانه های خود ساکن شوند

به گزارش لیسو، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه در پرداخت تسهیلات به سیل زدگان رتبه پنجم کشور را دارد.

باید مردم مناطق سیل زده تا عید سال 99 در خانه های خود ساکن شوند

به گزارش ، مهرداد سالاری عصر امروز در ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان کرمانشاه گفت: یکی از مصوبات جلسه 6 مهر ماه 98 قرارگاه سازندگی این بود که براساس برنامه زمان بندی شده باید مردم مناطق سیل زده تا عید سال 99 در خانه های خود ساکن شوند و البته تعمیرات مسکن های آسیب دیده ظرف مدت مقرر به انتها رسیده است.

او با انتقاد از روند کند بعضی بانک ها در ارائه تسهیلات به سیل زدگان گفت: باید کوشش گردد تا 20 مهر ماه سال جاری آن دسته از کسانی که به آن ها تسهیلات پرداخت نشده کارشان انجام گردد چرا که ممکن است در بودجه سال آینده رقمی برای آن در نظر گرفته نگردد.

سالاری همچنین تاکید نمود: باید خسارات و اقدامات انجام شده در راستای مدیریت بحران سیل فروردین 98 مستند سازی گردد تا الگو و مدلی برای کم کردن و جبران خسارت های احتمالی در سال های آینده باشد در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده تصمیم گرفته شد تا نقشه پهنه بندی خطر سیل برای همه استان ها تهیه گردد و در این راستا هماهنگی لازم انجام شده که بارگذاری شهرها، روستا ها و جمعیت عشایری بر اساس آن باشد رودخانه اصل سرپلذهاب در حال حاضر به طور جدی آسیب دیده است و لازم است تا قبل از آغاز بارندگی ها این مساله پیگیری گردد و به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه اعلام کرد: برای واحد های دامی جهاد کشاورزی در کل کشور دچار مشکل شده است به همین منظور تفاهم نامه ای فی ما بین بنیاد مسکن و جهادکشاورزی منعقد شده است تا بتوانند آنرا حل و فصل نمایند.

این مسئول همچنین گفت: علی رغم کم کاری بانک ها استان کرمانشاه در کشور به لحاظ پرداخت تسهیلات در رتبه پنجم و به لحاظ پرداخت یاری های بلاعوض رتبه هفتم را دارد که این قابل تقدیر است هر چند باید کوشش ها را بیشتر کنیم.

انتهای پیغام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 436

به "باید مردم مناطق سیل زده تا عید سال 99 در خانه های خود ساکن شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید مردم مناطق سیل زده تا عید سال 99 در خانه های خود ساکن شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید