10 جاذبه گردشگری برتر در شهر باکو

به گزارش لیسو، شهر باکو یکی از شهرهای مدرن و دیدنی است. این شهر دارای اماکن گردشگری زیادی است که در ادامه با نمونه هایی از آن ها آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

10 جاذبه گردشگری برتر در شهر باکو

جاذبه های دیدنی شهر باکو

باکو پایتخت زیبای جمهوری آذربایجان، عظیمترین شهر و بندر این کشور محسوب می گردد. باکو کنار ساحل غربی دریای خزر در شبه جزیره آب شوان قرار گرفته است و یکی از مناطق نفت خیز جهان به شمار می رود. باکو پر جمعیت ترین شهر قفقاز است.

وجود تعداد بسیاری از پارک های ساحلی و برگزاری برنامه های متعدد هنری از جمله موسیقی، تئاتر و اپرا جاذبه خاصی به این شهر داده است. در حال حاضر این شهر گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب نموده است.

در باکو کجا بریم ؟

1. برج دختر معروف ترین مکان دیدنی باکو

برج دختر یکی از معروف ترین دیدنی های باکو در شهر قدیم و نماد تاریخی این شهر است. داخل برج، پله های مارپیچی هستند که شما را به بالای این برج 29 متری می رسانند، جایی که می توانید کل بافت تاریخی شهر را ببینید.

داخل این برج تقریبا 30 متری، هشت طبقه مجزا ساخته شده است. هر طبقه را که بالا بروید، یک سری آثار و اشیای تاریخی خواهید دید که موزه قلعه دختر را تشکیل می دهند.

افرادی که دوست دار هنر و ادبیات نمایشی و اسطوره ای هستند از بازدید از قلعه دختر لذت خواهند برد چراکه از این مکان در بسیاری از آثار ادبی و فرهنگی آذربایجانی الهام گرفته شده است.

مکان های تاریخی باکو

2. دیدنی های باکو: خیابان نظامی

خیایان نظامی، یکی از خیابان های اصلی باکو به شمار می رود. مردم محلی دوست دارند که در مغازه های برند و پر زرق و برق خرید نمایند و در فست فودها و رستوران های بین المللی محلی که در این خیابان قرار گرفته اند شام بخورند.

حتی می توانید در خیابان نظامی پیاده روی کنید و عکس بگیرید. در این خیابان چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند هر کسی را جذب کند.

مکان های دیدنی شهر باکو

3. ونیز کوچک جاذبه دیدنی باکو

ونیز کوچک در بلوار باکو، شهر کوچکی است که در سال 1960 ساخته شد. این شهر در سال 2012 تا 10000 متر مربع وسعت داده شد. ونیز کوچک دارای دو جزیره عظیم و چند جزیره کوچک است که با پل های سنگی تزئینی متصل شده اند.

همچنین، می توانید گوندالوهایی را ببینید که در کانال های مملو از آب های تمیز و ساکن رفت و آمد می نمایند.

جاذبه های طبیعی باکو

4. کاخ شیروان شاه باکو

در اوایل قرن پانزدهم، باکو به پایتخت شیروان، یکی از قدرتمندترین شهرهای قلمروی آذربایجان تبدیل شد. سران مملکت در این شهر زندگی می کردند و کاخ شیروان شاه مقر فرمانروایی آن ها بود. این کاخ صاحب پیچیده ترین و برجسته ترین سبک معماری در میان شهرهای قرون وسطایی بود.

این کاخ دارای بخش های زیر است:

  • ساختمان اصلی
  • دیوان خانه
  • مقبره
  • مسجد

جاذبه های گردشگری باکو

5. برج های شعله شهر باکو

برج های سه گانه شعله که در ساخت آن ها از شعله الهام گرفته شده است، این روزها نماد باکوی مدرن هستند. این برج های 190 متری، قدبلندترین بناهای آذربایجان هستند. برج های شعله بخش اداری، آپارتمان و هتل دارند.

اگر بودجه خوبی برای سفر در نظر گرفته اید می توانید به اقامت در هتل 5 ستاره Fairmont هم فکر کنید. با اقامت در این هتل زیبایی های آذربایجان و دریای خزر زیر پای شما خواهد بود و شاید آن زمان حس زیبایی دیدنی های باکو را خودتان تجربه کنید.

زیبایی های شهر باکو

6. مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو

پیش از آنکه لازم باشد چیزی در خصوص بخش درونی این بنا بدانید یا بخواهید دوری در آن بزنید، شیفته معماری خاص آن خواهید شد. در بنای مرکز فرهنگی علی اف تقریبا هیچ گوشه تیزی دیده نمی گردد و معماری آن روان و سیال بودن را در ذهن تداعی می نماید.

هرچند داخل این بنای چشمگیر سالن کنفرانس، گالری هنری و موزه وجود دارد اما اغلب گردشگران برای دیدن خود بنا و دریافت عکس یادگاری با این بنای مدرن راهی آن می شوند.

سفر به شهر باکو

7. جاهای دیدنی باکو: میدان فواره ها

این میدان اسمش را از فواره های زیادی که به آن رنگ و روح داده اند گرفته است. تا چشم کار می نماید مسجمه های چشم گیر هستند و آب. این میدان یک پاتوق خوب برای محلی ها و گردشگران است، جایی که مدام جشنواره های عظیم و کوچک در آن برگزار می گردد.

رستوران ها و کافه های خوب زیادی اینجا پیدا می شوند که کیف این فضای خوب و خاص را با غذاهای باکیفیت دوچندان می نمایند.

مکان های گردشگری شهر باکو آذربایجان

8. کلوپ ساحلی آمبوران در باکو

کلوپ ساحلی آمبوران (Amburan Beach Club) مکانی ایده آل و مناسب کسانی است که برای تعطیلاتشان ارزش قائل می شوند. فضای این کلوپ مملو از آرامش است.

محوطه آب و استخر، کافه نوشیدنی لیمو، کافه بیانکو و سالن استراحت آن بی نظیر است. سرآشپزان این کلوپ بهترین غذاهای محلی ملی و بین المللی را در اختیار شما قرار می دهند.

جاذبه های توریستی باکو

9. مسجد حیدر جاذبه دیدنی در باکو

افتتاحیه مسجد حیدر در 26 دسامبر 2014 برگزار گشت. مسجد حیدر مساحتی بالغ بر 12000 متر مربع را در بر گرفته است و فضای داخلی آن 42000 متر مربع وسعت دارد.

نمای ساختمان با سنگ های ویژه ای و به سبک معماری شیروان آبشرون (Shirvan - Absheron) تزئین شده است. گنبد اصلی آن 55 متر و گنبدهای کوچکتر 35 متر ارتفاع دارند. مسجد حیدر که به مسجد جدید آذربایجان نیز معروف است، امروزه توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب نموده است.

در سفر به باکو از کجا دیدن کنیم ؟

10. مکان های جذاب باکو: بلوار باکو

برای کسانی که عصرها در بلوار کشاورز قدم زدند و شب های تابستان در خنکای درختان آن نشسته اند، شنیدن اینکه بلوار باکو یکی از پرطرفدارترین دیدنی های باکو است، خیلی عجیب نیست.

بلوار باکو در امتداد دریای خزر کشیده شده و یکی از زیباترین فضاها برای قدم زدن در شب است، به ویژه که انعکاس نورها در دریای خزر زیبایی فضا را هم دو چندان می نماید.

در طول جهت می توانید در کافه ها و رستوران های مختلف بنشینید و رو به خزر چای و غذا میل کنید. این بلوار فقط خوشایند گردشگران نیست، خود محلی ها به ویژه افراد جوان و زوج ها غروب که می گردد راهی پاتوق همیشگی شان می شوند.

اماکن گردشگری باکو

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1159

به "10 جاذبه گردشگری برتر در شهر باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه گردشگری برتر در شهر باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید