با شماری از کافه رستوران های معروف استانبول آشنا شویم (تور استانبول ارزان)

به گزارش لیسو، یکی از مکانهایی که بی مقدار در استانبول وجود دارد، کافه رستورانهایی هستند که مردم با نشستن و گذران زمانی در آنها با فضایی کاملا متفاوت روبرو خواهند شد. با ما در مقاله مشهورترین کافه رستوران های استانبول همراه باشید تا شما را با تعدادی از برترین کافه رستوران های استانبول آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با کافه رستوران های معروف استانبول برایتان جالب خواهد بود.

با شماری از کافه رستوران های معروف استانبول آشنا شویم (تور استانبول ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

کافه رستوران Den

این مورد از مشهورترین کافه رستوران های استانبول با فعالیتهای بسیاری مانند پخش موسیقی بعد از ساعت 9 شب به وسیله DJ توانسته تا به محبوبیت خود بیفزاید. این کافه رستوران گنجایش 80 نفر در آن واحد را دارد یعنی 60 نفر در درون و 20 نفر در خارج. همین امر جز ویژگی های آن محسوب می گردد و یکی از معدود کافه رستورانهای دارای فضای باز در این منطقه است.

کافه رستوران Delicatessen

یکی از مواردی که کافه رستوران Delicatessen را سر زبانها انداخته، دنج بودن و داشتن فضایی ساده همچون اغذیه فروشی است، هر چند چیزی از ارزش آن کم نمی نماید و کماکان کاربری بی مثالش را حفظ نموده است. دو چیز در این کافه رستوران باعث محبوبیتش شده که میتوان به طعم های مخصوص هر فصل و صبحانه هایی بی نظیر اشاره نمود. زمان آغاز کار این مورد از برترین کافه رستوران های استانبول 8 صبح است.

کافه رستوران نان و کره

این مورد از کافه رستوران های معروف استانبول یک مغازه نانوایی کوچک است که در کنار نانهای تازه، مختلف و بی نظیر غذاهای سبک، خوشمزه و رنگارنگ هم سرو می گردد. باید بخاطر داشته باشید که این کافه رستوران در روزهای یکشنبه تعطیل بوده و در مابقی روزها از 8:30 تا 19 باز هست. گرمی و صمیمیتی که در این مکان وجود دارد، باعث شده تا هواداران بسیاری داشته باشد.

کافه رستوران پیر لوتی، هالیک

همچون مابقی کافه ها به راحتی و با پای پیاده نمیتوان به این کافه رفت و باید به وسیله تله کابینی که از ایوپ و از بالای یک قبرستان میگذرد، به کافه رستوران پیر لوتی، هالیک در بالای تپه آمد. هزینه تله کابین 2.10 لیر بوده و آخرین حرکت تله کابین به سمت پایین در ساعت 11 شب است. پس، بخاطر داشته باشید که بیشتر از آن نمی توانید بمانید. اگر بخواهید در خصوص تاریخچه کافه رستوران پیر لوتی، هالیک بدانید، باید گفت که پاتوق نویسنده و افسر نیروی دریایی فرانسوی، ژولین ویا با نام مستعار پیر لوتی بوده و به همین دلیل هم کافه رستوران به این نام تغییر پیدا نموده است.

از ویژگی های این مورد از کافه رستوران های معروف استانبول میتوان به نمای رو به گلدن هورن شکیب و پیشخدمت هایی با یونیفرم جلیقه های مخملی، شلوار سالوار و کلاههای سنتی اشاره نمود. همینطور باید بدانید که ساعت کار این مورد از مشهورترین کافه رستوران های استانبول از 8 صبح الی نیمه شب است.

قهوه خانه تزشاکار

اگر می خواهید طعم یک قهوه بی نظیر را بچشید، باید به پایین خیابان بزرگ (راگ استریت) در بازار بروید و در قهوه خانه تزشاکار از برترین قهوه ها به همراه باقلواهایی منحصر بفرد لذت ببرید. ساعت کاری آن از ساعت 9 صبح الی 19 است. در این قهوه خانه کوچک یک ویژگی بی نظیر دیگر هم وجود دارد و آن نعلبکی و فنجان های سیمین و مسی و بشقاب های موجود هست.

شوسام کافه

اگر می خواهید زمان خود را در کافه رستوران بگذرانید اما علاقمند به کافه رستورانهای شیک و پر زرق و برق نیستید، می توانید به سوشام کافه بروید، زیرا دارای فضایی پر از آرامش، بی آلایش و دارای مبلمانی آنتیک با تزئینات کلاسیک است. این کافه رستوران تمامی خواسته هایی که از یک کافه رستوران ساده را انتظار دارید، برایتان برآورده می نماید و به همین منظور، نه تنها شهروندان عادی بلکه گردشگران و افراد سرشناس را هم در این کافه رستوران می توانید ببینید. در این کافه رستوران به راحتی می توانید هر چیزی که مایلید مخصوصا انواع نوشیدنی ها را سفارش دهید.

قهوه خانه چادری عثمانلی

حتی بنای قهوه خانه چادری عثمانلی هم بطور متفاوتی بوده و همین امر بسیاری را جذب می نماید. البته بعضا افرادی هم هستند که مایل نیستند به این مکانها بروند. بنای قهوه خانه چادری عثمانلی کوچک و چادری بوده و در وسط آن فواره ای مرمری قرار گرفته است. اطراف قهوه خانه چادری عثمانلی صندلی های مخملی و فرشهای عثمانی چیده و انداخته شده و دارای چشم اندازی به سوی دریای سیاه هست، زیرا بر روی تپه شاملیکا واقع شد. یکی از ویژگی هایی که قهوه خانه چادری عثمانلی را دلنشین تر می نماید، پخش موزیک بومی و پاپ و پایکوبی بنام هورون (horon) است. باید بدانید که عصرها این موزیک ها بصورت اجرای زنده بوده و بهایش 2 یورو هست.

کافه خانه سنتی

یکی از ویژگی های جالی که کافه خانه سنتی دارد، تبدیل آن در زمستان به لژ دی جی است. از مشخصات ظاهری کافه خانه سنتی باید به راهرویی سنتی با قدمتی چند صد ساله در طبقه همکف اشاره نمود که در میانسرای آن کافه و مغازه های مختلفی با رنگ سفید و شمعدانی های بزرگ وجود دارد. کافه خانه سنتی در واقع به دو بخش تقسیم شد؛ کافه تریا موجود در طبقه بالا و میانسرا طبقه همکف. در طبقه بالا یک بخش دارد که مرکز برگزاری جشن ها و مراسم بوده و در بخشی دیگر در کنار پنجره های بزرگ میزهای کوچک چوبی وجود داشته که بسیار آرام بوده و هر نوع انسانی را می توانید در این بخش ببینید. ساعت کاری کافه خانه سنتی از 9 صبح الی 1 شب بوده و در روزهای آدینه و شنبه 1 ساعت به ساعت کاری اضافه شد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2147

به "با شماری از کافه رستوران های معروف استانبول آشنا شویم (تور استانبول ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از کافه رستوران های معروف استانبول آشنا شویم (تور استانبول ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید