تور ارزان اروپا: بورل از خطری که اروپاییها هرگز از آن خبر نداشتند گفت

به گزارش لیسو، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر ایجاد نیروی واکنش سریع در اروپا اظهار داشت که اروپا در خطر است و اروپایی ها هرگز از آن اطلاع نداشتند.

تور ارزان اروپا: بورل از خطری که اروپاییها هرگز از آن خبر نداشتند گفت

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روزنامه ال پائیس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه هشدار داد که اتحادیه اروپا باید با دکترین جاه طلبانه ای که مبنای آن اقدامات نظامی مشترک در خارج از کشور باشد، موافقت کند.

کاری که دو سال پیش روی تحلیل تهدید آغاز شد، به اصطلاح قطب نمای استراتژیک، به بعضی تغییرات اساسی در منظره و تصویر اتحادیه اروپا به عنوان قدرت نرم اشاره می نماید - قدرتی که کمتر متکی بر ارتش است تا قدرت نرم به وسیله فرهنگ و ارزش های سیاسی.

بورل به خبرنگاران گفت که اولین پیش نویس سند راهبردی قطب نمای استراتژیک که نزدیک ترین چیز به دکترین نظامی اروپاست، با بالا رفتن سطح تهدیدات برای امنیت مهم شده است.

کار بر روی طرح قطب نمای استراتژیک دو سال پیش آغاز شده که اشاره به تغییرات بنیادی در منظره اروپا به عنوان یک قدرت نرم دارد. منظره قدرت نرم به این صورت بود که اتحادیه اروپا به جای جنبه های نظامی به ارزش های سیاسی و فرهنگی بپردازد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شرح سند راهبردی کامل که برای بحث به 27 کشور اتحادیه اروپا ارسال شده است، گفت: اروپا در خطر است. ما باید قابلیت استقرار نظامی سریع داشته باشیم.

وی تشریح کرد که یک ایده این است که این اتحادیه نیرویی 5000 نفری برای مواقع اضطراری بحران داشته باشد، اما ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا همچنان در درجه اول مسئول دفاع جمعی اروپا بماند.

به گفته بورل، چیزی که شهروندان اروپایی می خواهند این است که به وسیله اتحادیه اروپا حفاظت شوند و کشورهای عضو قابلیت های خود را بمنظور اثرگذاری بیشتر بهبود ببخشند.

وی اضافه نمود: آنها می خواهند اروپا در چشم جهانیان پدیدار باشد زیرا می دانند که امنیت ما از فاصله ای دورتر از مرزهایمان آغاز می گردد و وابسته به امنیت شرکای ما است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1834

به "تور ارزان اروپا: بورل از خطری که اروپاییها هرگز از آن خبر نداشتند گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: بورل از خطری که اروپاییها هرگز از آن خبر نداشتند گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید