تحصیل 16 هزار دانش آموز با آسیب دیدگی شنوایی در کشور

به گزارش لیسو، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تحصیل 16 هزار دانش آموز با آسیب دیدگی شنوایی در کشور اطلاع داد.

تحصیل 16 هزار دانش آموز با آسیب دیدگی شنوایی در کشور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان و نهم مهر روز جهانی ناشنوایان که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار گردید، به ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان برای بچه ها دارای آسیب دیدگی شنوایی پرداخت و اظهار کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور شاد است که 16 هزار دانش آموز با آسیب شنوایی را در بیش از 1600 مدرسه استثنایی و 20 هزار مدرسه پذیرا تحت پوشش تعلیم و تربیت دارد. همچنین 100 مدرسه ویژه ناشنوایان، 23 مدرسه ویژه نابینایان و 6 مدرسه شبانه روزی داریم که 300 دانش آموز با آسیب شنوایی را تحت پوشش دارد.

وی توضیح داد: در مدارس خاص و استثنایی حدود 6 هزار دانش آموز در قالب 1373 کلاس درس و 10 هزار دانش آموز در بیش از 20 هزار مدرسه در قالب طرح تلفیقی تحت پوشش فعالیت های آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفته اند.

حسینی با بیان اینکه دانش آموزان ویژه را 2، 3 دوره بیشتر از دانش آموزان عادی تحت پوشش آموزش قرار می دهیم، ادامه داد: از جمله یکی از ویژگی های سازمان آموزش و پرورش استثنایی این است که آمیزه ای از مأموریت های آموزش و پرورش عادی و بهزیستی را همراه با کار توانبخشی دنبال می نماید.

وی با اشاره به این نکته که دوره پیش دبستانی برای دانش آموزان عادی اختیاری است، اما برای دانش آموزان استثنایی اجباری است، گفت: در دوره یک و 2 پیش دبستانی، 700 کودک در 175 کلاس تحت پوشش هستند؛ در دوره یک و دو پیش دبستانی، 700 کودک در 175 کلاس تحت پوشش هستند؛ در دوره پیش دبستانی و ابتدایی اولین گام ما شناسایی به موقع این دانش آموزان است و هنوز در شناسایی به موقع مشکل داریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به زبان ناشنوایان که زبان اشاره است، پرداخت و اظهار کرد: انسان های دارای آسیب شنوایی دنیای پرمعنایی از ارتباط را رقم می زنند و زبان اشاره این ارتباط را تکمیل و تسهیل می نماید؛ نهضت زبان اشاره و بریل را در سال 99 در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینمه 1000 واژگان فارسی را به زبان اشاره معنا کردیم، گفت: در کوشش هستیم معادل سازی واژه ها برای گروه های هفت گانه ما با فرهنگستان زبان فارسی انجام گردد. همچنین 10 درصد معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی، آموزش چندگانه می بینند که یکی از آن ها زبان اشاره است.

حسینی به آموزش های تلویزیونی برای دانش آموزان ناشنوا اشاره نمود و ادامه داد: در تمام آموزش های تلویزیونی زبان اشاره اضافه شده و روز های آدینه به صورت اختصاصی، معلمان با زبان اشاره تدریس می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1191

به "تحصیل 16 هزار دانش آموز با آسیب دیدگی شنوایی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل 16 هزار دانش آموز با آسیب دیدگی شنوایی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید