ترجمه کتاب جست وجوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ چاپ شد

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب جست وجوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ اثر مرکز آموزش های رسانه ای شبکه الجزیره به تازگی با ترجمه خدیجه حیدری توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شده است.

ترجمه کتاب جست وجوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ چاپ شد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ و بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این کتاب راهنمای جمع آوری اخبار از شبکه های اجتماعی و راستی آزمایی آن ها است و در آن، روزنامه نگاران مختلف تجربیات شان در زمینه تهیه خبر، گزارش، عکس و حتی آرشیو در طی پوشش خبری رویدادهای مهمی چون جنگ سوریه یا موج پناهندگی از سمت خاورمیانه به اروپا و استفاده از شبکه های اجتماعی چون توییتر، واتساپ و اسنپ چت را بیان نموده اند؛ تجربه هایی که به نظر می آید برای روزنامه نگاران ایرانی جدید باشند.

گردآورندگان این کتاب همچنین کوشش نموده اند با ارائه تجربیات شماری از روزنامه نگاران برجسته و تحریریه ها در استفاده از شبکه های اجتماعی و شهفرایند خبرنگاران، مخاطب بتواند با نقاط قوت و ضعف این فرایند آشنا شده و از تکنیک های تجربی در این بخش بهره ببرد.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:

امروزه همه افراد خواسته یا ناخواسته، با شبکه های اجتماعی سروکار دارند. اهالی رسانه شاید بیشترین افرادی باشند که شبکه اجتماعی کارشان را تحت تأثیر قرار داده است. شبکه های اجتماعی از یک سو منبع خبری مهمی برای خبرنگاران و روزنامه نگاران شده اند و از سوی دیگر چالش ها و مشکلاتی را پیش روی آن ها قرار داده اند. از مهم ترین این چالش ها، راستی آزمایی مطالب، عکس ها و فیلم هایی است که در این شبکه ها قرار می گیرند.

این کتاب 9 فصل دارد و با 148 صفحه منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1493

به "ترجمه کتاب جست وجوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ چاپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترجمه کتاب جست وجوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ چاپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید