ترودو: چین با بازداشت های خودسرانه در حال آسیب به منافع خود است

به گزارش لیسو، نخست وزیر کانادا گفت چین بعد از اقدام دو سال پیش خود مبنی بر بازداشت دو کانادایی در پی اینکه کانادا یک مدیر چینی را با حکم بازداشت ایالات متحده دستگیر کرد، منافع خود را تضعیف و دیگر کشورها را با خود بیگانه نموده است.

ترودو: چین با بازداشت های خودسرانه در حال آسیب به منافع خود است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از رویترز، چین اندکی بعد از آنکه پلیس کانادا منگ وانژو، مدیر اقتصادی شرکت هوآوی را با حکم بازداشت ایالات متحده دستگیر کرد، دو تاجر به نام های مایکل اسپاور و مایکل کاوریگ، دیپلمات سابق را در دسامبر 2018 بازداشت کرد. این دو مرد با اتهامات جاسوسی روبرو هستند.

جاستین ترودو در کنفرانس خبری اظهار کرد: رویکرد چین و شیوه رفتار آن باعث بهبود روابط با هیچ کشوری در دنیا نمی گردد و واقعاً در حال صدمه به منافع خودش است. وی اضافه نمود که به پافشاری برای آزادی دو شهروند کانادایی ادامه خواهد داد.

اوایل این ماه، رویترز گزارش داد که دادستان های آمریکا در حال مذاکره در خصوص یک معامله با وکلای منگ برای حل اتهامات جنایی علیه وی هستند.

اوایل این هفته، در مصاحبه ای با گلوبال نیوز از ترودو پرسیده شد که آیا گمان می نماید قبل از سال نو، خبرهای خوبی برای خانواده دو شهروند کانادیی تحت بازداشت چین در راه باشد؟ ترودو پاسخ داد: مطمئناً امیدوارم که همین طور باشد.

روز آدینه هنگامی که از نخست وزیر کانادا خواسته شد در خصوص مسئله فوق شفاف سازی کند، به نظر رسید وی معامله قریب الوقوعی را که ممکن است به آزادی دو شهروند کانادایی منجر گردد، بی اهمیت جلو می دهد.

وی اظهار کرد: امیدوار می مانم که خبر خوب آزادی آن ها را بشنوم، یک ساعت، یک روز، یک هفته یا یک ماه دیگر. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1365

به "ترودو: چین با بازداشت های خودسرانه در حال آسیب به منافع خود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترودو: چین با بازداشت های خودسرانه در حال آسیب به منافع خود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید