تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی ، گزارش لحظه به لحظه

به گزارش لیسو، تیم های ملی هندبال ایران و کره جنوبی از ساعت 18 و 30 دقیقه در مهم ترین ملاقات امشب قهرمانی هندبال آسیا به مصاف یکدیگر رفتند.

تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی ، گزارش لحظه به لحظه

به گزارش ، تیم های ملی هندبال ایران و کره جنوبی در حساس ترین و مهم ترین بازی امشب از سری رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی دنیا از ساعت 18 و 30 دقیقه به مصاف یکدیگر رفتند، هندبالیست های ایران در حالی پا به این رقابت گذاشتند که در مجموع 4 ملاقات اجرا شده شان در دور اول و دوم این رقابت ها آمار 2 برد و 2 باخت را ثبت نموده بوند و اگر می توانستند برنده این بازی باشند هم به نیمه نهایی قهرمانی آسیا صعود می کردند و هم برای دومین مرتبه در تاریخ سهیمه رقابت های قهرمانی دنیا را کسب می کردند.

تیم ملی هندبال کره جنوبی هم در حالی به میدان آمد که در 5 بازی گذشته اش آمار 3 برد و یک باخت ثبت نموده بود و اگر آن ها هم می توانستند برنده این ملاقات باشند برای سیزهمین مرتبه سهمیه رقابت های قهرمانی دنیای را کسب می کردند و به نیمه نهایی رقابت های قهرمانی آسیا می رسیدند.

چشم بادامی ها چندی پیش پیروز شدند به عنوان نایب قهرمانی رقابت های انتخابی المپیک در قاره آسیا برسند و سهمیه حضور در مسابقات پلی آف را کسب نمایند، آن ها در همان مسابقات هم با تیم ملی کشورمان بازی نموده بود و با نتیجه 25 - 24 شکست خورده بودند، کره ای ها، اما تیم دست پا بسته ای نبودند و با تیمی جوان و سرعتی به این مسابقات پا گذاشتند، آن ها پر افتخار ترین تیم قاره کهن هستند و 7 حضوردر المپیک و مدال نقره آن، 12 دوره حضور در مسابقات قهرمانی دنیا، 7 مدال طلای بازی های آسیایی و 9 مدال طلای رقابت های قهرمانی آسیا را در اختیار دارند.

نیمه اول /

بازی برای تیم ملی کشورمان با ترکیب مجتبی حیدر پور الله کرم استکی سعید حیدری راد پریا نوروزی نژاد شروع شد. نخستین حمله در این مسابقه توسط چشم بادامی ها انجام شد حمله ای که البته برای آن ها سودی نداشت و توپ آن ها از کنار دروازه ایران به بیرون رفت. در ادامه کار بازیکنان تیم ملی کشورمان حمله را ترتیب دادند و موقعیت جدی را به دروازه کره جنوبی ایجاد کردند البته شوت الله کرم استکی در ادامه با اختلاف کمی از کنار دروازه کره جنوبی به بیرون است پس از آن هم بازی دوباره در اختیار بازیکنان کره جنوبی بود آن ها در حمله دفعه دوم شان هم نتوانستند برگزار گردید تیم ملی ایران در ادامه کار ضربه دیگری را به سمت دروازه کره جنوبی شلیک کرد که این بار تیر دروازه مانع گلزنی شد.

سومین حمله کره جنوبی به روی دروازه ایران، اما برای این تیم نخستین گل بازی را در پی داشت در ادامه توپ های نوروزی نژاد و ضربه خوب الله کرم استکی بازی را برابر کرد.

یک اشتباه از تیم ملی کشورمان برای کره جنوبی گل دوم را در پی داشت تا نتیجه 2 بر یک به سود این تیم تا دقیقه 5 بازی باشد.

این فزونی کره ای ها، اما در طول بازی ادامه دار نبود و باز هم این ملی پوشان کشورمان بودند که توانستند حملات خوبی را به روی دروازه حریف انجام دهند حمله ای که برای تیم ملی ایران گل تساوی و در ادامه گل سوم را در پی داشت.

مجتبی حیدرپور ستاره تیم ملی کشورمان در این دقایق بود توانست دو مرتبه پیاپی دیگر هم دروازه کره جنوبی را باز کند این در حالی بود که کره ای تنها توانست یکی از گل های که خورده بودند را جبران نمایند تا بازی در دقیقه دهم این مسابقه با نتیجه 5 بر 3 به سود تیم ملی هندبال کشورمان باشد.

سید علیرضا موسوی ملی پوش کشورمان که به دلیل مصدومیت صحبت هایی از غیبت احتمالی اش در این ملاقات حساس بود هم خوش درخشید و با چند حمله سریع و فرار رو به جلو موقعیت های بهتری را ساختند که البته در دو مرتبه توپ به تیر دروازه کره جنوبی برخورد کرد.

ملی پوشان هندبال کشورمان در ادامه هم چند حمله دیگر به سمت دروازه تیم هندبال کره جنوبی انجام دادند. چشم بادامی ها که از هندبالیست های ایرانی عقب افتاده بودند هم ضربات خوبی را به سمت دروازه ایران می زدند البته درخشش سعید حیدری راد در درون دروازه ایران مانع گلزنی آن ها می شد بازی تا دقیقه سیزدهم با نتیجه 5 بر 4 به سود تیم ملی کشورمان دنبال می شد.

سید علیرضا موسوی در ادامه کار پیروز شد ششمین گل ایران را هم به ثمر برساند تا اختلاف دو تیم دوباره بیشتر گردد و پس از آن حمله کره ای ها باز هم با درخشش سعید حیدری راد تبدیل به گل نشد تا بازی همچنان تا دقیقه پانزدهم به سود تیم ملی ایران باشد.

در ادامه کار تیم ملی کره جنوبی به دلیل خطای یکی از بازیکنانش با یک یار کمتر کار را دنبال کرد و مهاجم این تیم دو دقیقه تعلیق شد همین زمان برای ملی پوشان ایرانی خوب بود تا یک گل دیگر به ثمر برسانند، اما این اتفاق رخ نداد تا توپ در اختیار چشم بادامی ها قرار بگیرد حمله کره ای ها این بار در ادامه یک گل برای این تیم در پی داشت تا فاصله دو تیم به حداقل برسد و پس از آن پوریا نوروزی نژاد به دلیل خطا روی یکی از بازیکنان کره جنوبی با دو دقیقه تعلیق روبرو شد.

یونس آثاری در این زمان چند حمله به سمت دروازه کره جنوبی داشت که البته با واکنش خوب مدافعان این تیم و دروازه بان این تیم همراه شد در ادامه سید علیرضا موسوی پیروز شد یک بار دیگر برای تیم ملی کشورمان به ثمر برساند.

پس از بازگشت بازیکن کره به درون زمین این تیم حمله پر قدرت دیگری را تدارک داد که البته توپ نتوانست به گل تبدیل گردد و در ادامه حمله ایران شکل گرفت و تیم ملی کشورمان به یک ضربه پنالتی دست یافت پنالتی که توسط میلاد مسائلی به گل تبدیل شد تا نتیجه بازی در دقیقه بیستم 8 بر 5 به سود تیم ملی ایران گردد.

بازی در ادامه کار، اما به سود چشم بادامی ها دنبال شد و آن ها توانستند دو گل پیاپی به ثمر برسانند و اختلاف را کمتر نمایند. پس از آن تیم ملی هندبال کشورمان به یک گل دیگر هم دست یافت، اما تعلیق یکی از بازیکنان ایرانی کار را برای شاگردان حبیبی در ادامه راه سخت تر کرد کره ای ها که با برنامه پیش می آمدند در ادامه توانستند دو گل دیگر هم به ثمر برسانند و نتیجه بازی را مساوی نمایند.

در حال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 745

به "تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی ، گزارش لحظه به لحظه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی ، گزارش لحظه به لحظه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید