ثبت جهانی کاروانسرای میامی پیگیری می شود

به گزارش لیسو، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به پیگیری ثبت جهانی کاروانسرای شاه عباسی میامی، گفت: تابستان امسال میزبان هیئتی از یونسکو خواهیم بود.

ثبت جهانی کاروانسرای میامی پیگیری می شود

مهر: حمید رضا دوست محمدی در نشستی با فعالان گردشگری شهرستان میامی به میزبانی یکی از بوم گردی های این شهرستان، با بیان اینکه کاروانسراهای استان سمنان به خصوص در میامی که مهد کاروانسراها است، ثبت جهانی خواهند شد، گفت: پرونده ثبت جهانی این کاروانسراها در دست پیگیری است و مکاتبات انجام شده است.

وی با اشاره به کاروانسرای میامی و میاندشت و… به مثابه ظرفیت های عالی گردشگری و میراث فرهنگی، گفت: تابستان امسال هیئتی ارزیاب از یونسکو به استان سمنان آمده و دست کم شش کاروانسرای قدیمی را در این استان مورد بررسی برای ثبت جهانی قرار می دهند.

ظرفیت های عظیم میامی در بحث گردشگری

سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه میامی دارای ظرفیت های عظیم گردشگری است که از جمله آن می توان به تنها مسجد روباز استان سمنان اشاره کرد، گفت: تعامل با نهادهای مختلف به خصوص اوقاف و امور خیریه در ثبت جهانی و ملی آثار و ابنیه تاریخی ضرورت دارد.

دوست محمدی با بیان اینکه برای توسعه یک کشور دارای سند آمایش سرزمینی است، تاکید داشت: مقوله مهم در شهرستان میامی این است که بدانیم چه عاملی باعث پیشرفت گردشگری می شود؟ در هر جامعه که می خواهد به توسعه میراث فرهنگی کمک کند می بایست احترام و توجه به زیست بوم محلی و مزیت های آن توجه شود لذا در میامی می بایست به این سمت حرکت کنیم تا بتوانیم در این شهرستان اقدامات اساسی تری را صورت دهیم.

وی با اشاره به رتبه دوم میامی در بافت تاریخی در سطح استان سمنان، گفت: این بافت ارزشمند تاریخی نیازمند همراهی و بهسازی است تا بتوانیم از آن به مثابه مقصد گردشگری استفاده کنیم که در این راه همراهی فعالان گردشگری را نیاز داریم.

ثبت جهانی کاروانسراها

سرپرست میراث فرهنگی میامی نیز در این نشست با بیان اینکه ثبت جهانی کاروانسرا میامی باید با جدیت پیگیری شود تا شاهد یک جهش در شهرستان میامی باشیم، گفت: سه ثبت جهانی در شهرستان میامی شده و پیگیر ثبت کاروانسراها هم هستیم اما می بایست کاروانسرای میامی از سوی اوقاف به میراث فرهنگی واگذار شود.

سید صادق رضویان با بیان اینکه در شهرستان میامی حتی در روستاهایی مانند فرومد هم آثار ثبتی مهم وجود دارد که این ویژگی سبب شده تا میامی قطب گردشگری محسوب شود، گفت: تعامل رکن اصلی پیشبرد اهداف عالی در حوزه گردشگری شهرستان میامی است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1619

به "ثبت جهانی کاروانسرای میامی پیگیری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی کاروانسرای میامی پیگیری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید