6 روستای زیبای همدان که باید به آنها سفر کرد

به گزارش لیسو، همدان را پایتخت تاریخ و تمدن ایران می دانند، هر استان پتانسیل های گردشگری زیادی دارد، اما همدان 6 روستا دارد که باید حداقل یکبار به انجا سفر کرد چرا که چون دیگر مکان های دیدنی این استان بر سرزبان ها نیفتاده اند و با وجود جاذبه ای که دارند نتوانسته اند گردشگران زیادی را به خود جذب نمایند.

6 روستای زیبای همدان که باید به آنها سفر کرد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

در این مطلب به 6 روستای زیبای همدان که درفهرست آثار ملی نیز قرار گرفته با این وجود مورد بی مهری مردم و مسئولین قرار گرفته است می پردازیم.

روستای ملهمدره

جز ماسوله در شمال ایران که سالانه تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب نموده، چند روستای دیگر با این سبک و سیاق در ایران وجود دارد. یکی از انها روستای ملهمدره ماسوله ای در غرب کشور که دارای رودخانه ای بسیار زیبا و دیدنی است که از 40 چشمه سرچشمه می گیرد. که این روستای پلکانی در استان همدان متمایز از دیگر روستا ها نموده و از زیبایی بی نظیری برخوردار است. البته تاکستان های این روستا و باغات میوه آن در همدان از شهرت خاصی برخوردارند. برای آشنایی بیشتر اینجا کلیک کنید.

روستای ورکانه

ورکانه را نگین گردشگری همدان می دانند، چرا که بافت کالبدی روستای ورکانه همدان به دلیل ویژگی خاص فرهنگی به عنوان میراثی ارزشمند از نیاکان به شمار می رود و حفظ و نگهداری آن را مورد تأکید قرار می دهد. البته زیبایی بی نظیر این روستا موجب شده تا آن را نگین استان همدان معرفی نمایند.

روستای گشانی

دیگر روستایی که در این استان قرار گرفته است و از قدمت500ساله هم برخوردار است، روستای گشانی از توابع تویسرکان است که در بین مسافران از محبوبیت خاصی برخوردار است چرا که آب و هوای و جاذبه طبیعی ویژه ای در این استان دارد. برای آشنایی بیشتر اینجا کلیک کنید.

روستای خاکو

خاکو دیگر روستای قدیمی همدان است که بیشتر جاذبه های طبیعی ان مورد توجه قرار گرفته است. این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان در 7 کیلومتری شهر همدان قرار گرفته است.از شمال به کوه کیو ارسان، از جنوب شرقی به کوه سلطانی (لق لقه زار) و از جنوب غربی به کوه تخت رستم، دره های چغچغه زار و بیشه ها و از جنوب به دره کشکلان و معدن گرانیت محدود می گردد. البته وجود معدن های گرانیت در همجواری این روستا مزید بر علت شده تا بر جاذبه های ان افزوده گردد.

روستای علیصدر

کمتر کسی است که غار علی صدر را نشناسد و به انجا سفر ننموده باشد. زیرا یکی از زیباترین پدیده های دنیا به شمار می اید و در نوع خود بی همتاست. این غار درکوه های موسوم به سوباشی روستای علیصدر واقع شده دو غار دیگر به اسامی سوباشی و سراب وجود دارد که در حدود 7 و 11 کیلومتر با غار علیصدر فاصله دارند. از مجموع رشته آب های درون غار دریاچه بزرگی به وجود آمده که سطح تمام غار را در برگرفته و به قدری زلال و شفاف است که تا عمق 5 متری کف بستر آب با جزئی ترین نور بخوبی دیده می گردد. به طور کلی منظره داخل غار بسیار بدیع و هوای آن نیز بسیار سبک است و حالت سکون دارد چنانکه اگر شمعی در آن روشن نمایند، هیچگونه حرکتی در شعله آن دیده نمی گردد. امامزاده زید نیز در این روستا واقع شده و مورد رجوع مردم محلی است. برای آشنایی بیشتر اینجا کلیک کنید.

روستای حاج خدر

روستایی در دل کوه های زاگرس روستای حاج خدر که از توابع ملایر در استان همدان از جاذبه های این استان می توان به بقایای قلعه یزدگرد و زاغه های زیرزمینی از جاذبه های گردشگری آن است و بوی کاهگل و پونه های لب جویها و طراوت هوای پاک و زلال آبهای جاری در دل دشتهایش، پدیدآورنده زیباترین احساسات است به دور از هیاهوی زندگی ماشینی. علاوه بر این روستای حاجی خدر علاوه بر طبیعت زیبا و بکر داری آب وهوای کوهستانی میباشد که تابستان هایی معتدل و خنک را دارا میباشد.

روستای اشتران

از دیگر روستا هایی که جاذبه طبیعی بی نظیری دارد روستای اشتران است . این روستا که از توابع تویسرکان است در دهه گذشته به عنوان روستای هدف گردشگری مصوب شده است . از جمله. آثار تاریخی به ثبت رسیده روستا همانند: قلعه نظامی حمزه خان و چهار امارت، از زمان قاجاریه به جای مانده است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 655

به "6 روستای زیبای همدان که باید به آنها سفر کرد" امتیاز دهید

37 کاربر به "6 روستای زیبای همدان که باید به آنها سفر کرد" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 روستای زیبای همدان که باید به آنها سفر کرد"

2 دیدگاه

کمال کهوند 12 آذر 1399

سلام شما یکی از روستاهای مهم گردشگری ایران و همدان که به ثبت ملی هم رسیده است را از قلم انداخته اید و روستاهای که آنچنان شناخته شده نیستند پرداخته اید روستای توریستی سیمین ابرو همدان در 12 کیلومتری همدان یکی از بهترین روستای هدف گردشگری استان و ایران محسوب می‌شود

پاسخ به کمال کهوند

سعید 23 بهمن 1399

آنجلس با اون غاری که مردا خوابیدن توش از قلم افتاده ..بی زحمت

پاسخ به سعید
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید