جزئیات واگذاری رایگان زمین به خانوارهای دارای 3 فرزند

به گزارش لیسو، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات واگذاری رایگان 200 متر زمین به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر گفت: هزینه آماده سازی این زمین ها 50 تا 200 میلیون تومان است.

جزئیات واگذاری رایگان زمین به خانوارهای دارای 3 فرزند

به گزارش خبرنگاران، هادی عباسی اظهار کرد: در قانون جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی مکلف شده به خانوارهای دارای سه فرزند یا بیشتر که متولد 24 آبان 1400 به بعد هستند 200 متر مربع زمین به صورت رایگان واگذار کند.

وی اضافه نمود: البته این خانوارها باید هزینه آماده سازی زمین را پرداخت نمایند این هزینه به صورت قسطی با دوسال تنفس و طی شش سال دریافت خواهد شد.

عباسی با اعلام اینکه هزینه آماده سازی زمین حدود 50 تا 200 میلیون تومان است، توضیح داد: تا به امروز حدود 80 هزار نفر در سامانه وزارت راه و شهرسازی برای دریافت زمین ثبت نام کردند پس از پالایش زمین مورد نظر در شهرهای کمتر از 500 هزار نفر جمعیت به متقاضیان واگذار می گردد. حدود سه هزار نفر زمین تحویل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درمورد بروز مشکل برای بعضی خانواده ها در شهر قم گفت: با توجه به قانون جوانی جمعیت شهر قم بالای 500 هزار نفر جمعیت دارد نمی توانیم در این شهر به متقاضیان زمین واگذار کنیم در زمان حاضر در سه شهر اطراف قم از جمله سلفچگان و چند سایت زمین آماده واگذاری به متقاضیان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1402 بروزرسانی: 4 خرداد 1402 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2202

به "جزئیات واگذاری رایگان زمین به خانوارهای دارای 3 فرزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات واگذاری رایگان زمین به خانوارهای دارای 3 فرزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید