جشنواره لوی کراتونگ در تایلند

به گزارش لیسو، مراسم سالانه جشنواره تاریخی لوی کراتونگ تایلند با حضور وزیر گردشگری این کشور شروع به کار کرد.

جشنواره لوی کراتونگ در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مراسم سالانه لوی کراتونگ، با حضور وزیر فرهنگ تایلند افتتاح شد. این مراسم با هدف احیا و بزرگداشت سنت ها و فرهنگ قدیمی تایلند هر ساله برگزار می گردد و مورد استقبال توریست ها و مردم تایلند قرار می گیرد. در این افتتاحیه مشاور, معاون و دبیر وزارت فرهنگ و مدیران رسانه ها نیز حضور داشتند.

جشنواره لوی کراتونگ

لوی کراتونگ یکی از زیباترین و محبوب ترین جشن های تایلند است که هر ساله همزمان با کامل شدن ماه در دوازدهمین ماه تقویم قمری تایلند برگزار می گردد. این روز در تقویم میلادی معمولا مصادف با یکی از روزهای ماه نوامبر است.

لوی به معنای شناور کردن و کراتونگ به معنای قایقی به شکل نیلوفر آبی و ساخته شده از برگ موز است. در این مراسم، قایق هایی که از گندم درست شده اند و بر روی آنها شمع، عود و گل قرار داده شده است بر روی رودخانه ها شناور می شوند. این مراسم در سراسر کشور و به طور خاص در شهر سوخوتای (Sukhothai)، پایتخت سابق تایلند برگزار می گردد.

در سحرگاه روز جشن، بسیاری از مردم به رودخانه نزدیک محل سکونت خود می روند تا قایق های خود را که شمع و عود روی آن را روشن نموده اند ، برای ادای احترام و تشکر از الهه آب ها، در رود رها نموده و تمام کینه ها، خشم و پلیدی ها را از خود دور نمایند. مردم هم چنین ناخن و موی خود را کوتاه نموده و آن را همراه با قایق خود رها می نمایند تا ناپاکی ها را از وجود خود پاک نمایند. آنها بر این باورند که این کار برای آنها خوش شانسی می آورد و گناه و بدی را دور می نماید. تایلندی ها معمولا هنگام رها کردن قایق خود در آب آرزویی می نمایند و بسیاری باور دارند که اگر شمع آنها تا زمانی که از نظر پنهان نشده است، روشن بماند، آرزوی آنها برآورده خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 499

به "جشنواره لوی کراتونگ در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره لوی کراتونگ در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید