حفاری و کابل گذاری همزمان با ماشین ایران ساخت ممکن شد

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری،محمدرضا بداقی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ماشین نصب فیبر نوری مکانیزه در مدل های مختلف طراحی شده اند. این ماشین ها به صورت همزمان حفاری و نصب فیبر نوری در زمین را انجام می دهند و عرض کمی از زمین را تخریب می نمایند.

حفاری و کابل گذاری همزمان با ماشین ایران ساخت ممکن شد

وی گفت: از جمله ویژگی های این دستگاه نصب فیبرنوری به صورت همزمان به همراه تخلیه خاک سرندی، پوشش و نصب نوار اخطار و بک فیلد، قابلیت استفاده از سیستم های کنترل، سیستم حرکت هیدرواستاتیک، امکانات رفاهی، گرمایشی و سرمایشی کابین به تعداد می رود.

مدیر شرکت ادامه داد: این سامانه بعلاوه دارای سیستم های ارتعاش گیر و فرکانس گیری کابین، فرمان گیری هیدرولیکی و سیستم تعلیق اختلاف سطح است.

بداقی افزود: از این فناوری در ساخت ترنچرهای باغی هم استفاده می گردد. این ماشین در زهکشی مزارع کشاورزی و خطوط انتقال آب مورد استفاده قرار می گیرد. این ماشین قادر است در هر ساعت 100 الی 300 متر عملیات زهکشی مزارع کشاورزی را بطور کاملاً مکاهمه و 200 الی 400 متر حفاری و نصب لوله به طور همزمان را انجام دهد.

به گفته وی، حفاری از طریق یک بوم و زنجیر حفاری صورت می گیرد که امکان افزایش بوم برای حفاری تا عمق 3 متر و عرض 40 الی 70 سانتیمتر در بوم اول و از 70 الی 100 سانتیمتر در بوم دوم را می تواند محقق کند.

وی گفت:کاهش زمان حفاری و لوله گذاری یا نصب کابل، از دیگر مزایای ماشین نصب فیبر نوری مکاهمه است. کار با دستگاه های مشابه، روزهای زیادی زمان می برد و تبعاتی همانند ترافیک و سخت شدن تردد را در پی دارد در حالی که استفاده از این دستگاه ایران ساخت، با سرعت بالایی انجام می گردد و در همان لحظه، سطح پر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1787

به "حفاری و کابل گذاری همزمان با ماشین ایران ساخت ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاری و کابل گذاری همزمان با ماشین ایران ساخت ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید