حمام تاریخی نوآباد نایین مرمت شد

به گزارش لیسو، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین از مرمت و بازسازی حمام تاریخی نوآباد این شهرستان اطلاع داد.

حمام تاریخی نوآباد نایین مرمت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، محمود مدنیان با اعلام این خبر گفت: مرمت و بازسازی بخش های فروریخته حمام تاریخی نوآباد که بر اثر بارندگی های چند ماه گذشته بوجود آمده بود، توسط استاد کاران اداره میراث فرهنگی شهرستان نایین انجام شد.

مدنیان خاطر نشان کرد: بر اثر بارندگی های فروردین و اردیبهشت ماه امسال، طاق ورودی حمام تاریخی نوآباد ریزش کرد که با پی گیری و مشارکت اهالی محل توسط این اداره مرمت آن شروع شد.

او تاکید نمود: حمام تاریخی نوآباد در محله تاریخی نوآباد که از محلات تاریخی شهر نایین محسوب می گردد واقع شده است. همچنین این بنای تاریخی از مهم ترین آثار تاریخی شهرستان نایین بوده که از بخشهای مختلفی همچون ورودی، گرمخانه تون، سربینه، راهروهای ارتباط دهنده، حمام کوچک و بخشهای جانبی دیگر تشکیل شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته، امید می رود در آینده این حمام تبدیل به یکی از مراکز گردشگری شهرستان گردد.

این اثر تاریخی به شماره 11563 و در سال 1383 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 273

به "حمام تاریخی نوآباد نایین مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام تاریخی نوآباد نایین مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید