حمایت دانشگاه علمی کاربردی از کارآفرینان در تبدیل علم به ثروت

به گزارش لیسو، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: تمامی اقدامات این دانشگاه در راستای برطرف احتیاج جامعه و صنعت بوده و با حمایت از کارآفرینان، در راه تبدیل علم به ثروت قدم برمی دارد.

حمایت دانشگاه علمی کاربردی از کارآفرینان در تبدیل علم به ثروت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات دوره های یکساله کالج در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

میرنریمان یوزباشی در حاشیه نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در گفت وگو با خبرنگاران، از حمایت دانشگاه علمی کاربردی از تاسیس شرکت های دانش بنیان اطلاع داد و اضافه نمود: در این راستا تسهیلات ویژه ای با درصدهای پایین، مشاوره تخصصی رایگان در حوزه کار و آموزش های لازم به افراد در حوزه تاسیس شرکت دانش بنیان ارائه می گردد.

وی در مورد اقدامات دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای تحقق اهداف دانشگاه نسل سوم، اظهار کرد: این دانشگاه با برگزاری تورهای فناوری، استارتاپ ها (رویداد شتاب)، نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی، کارگاه های آموزشی تخصصی رشته های مورد احتیاج جامعه مانند کشت زعفران، پرورش شترمرغ و تعمیر موتور به دنبال کارآفرینی دانشجویان فارغ التحصیل است.

وی در مورد رویداد استارتاپ ، گفت: مسائل و اهداف توسعه در رابطه با یک بخش از صنعت یا تجارت استان که دارای ظرفیت بالایی است مطرح شده و متناسب با آن، از سوی مدرسان و دانشجویان دانشگاه، ایده و نوآوری مطرح شده و شرکت های مرتبط برای توسعه کار و تجاری سازی ایده جذب می شوند.

یوزباشی با اشاره به تجلیل از کارآفرینان برتر دانشگاه، گفت: دانشگاه علمی کاربردی به دنبال آموزش مهارت به وسیله مدرسان دارای مهارت است.

وی در مورد نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی، اظهار کرد: این نمایشگاه پنج سال متوالی است که به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور 9 مرکز آموزشی دانشگاه استان در راستای عرضه محصولات کارآفرینان، مشاغل خانگی و ... برای معرفی به نسل جدید برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: مدرسان دانشگاه در قالب کلینیک اشتغال در این نمایشگاه حضور داشته و مشاوره های کارآفرینی و ایجاد شغل به عموم مردم ارائه می دهند.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان، در مورد نتایج برگزاری این نمایشگاه، گفت: در طول این سال ها افراد متعددی به این نمایشگاه مراجعه نموده اند که تعدادی با انتخاب دانشگاه علمی کاربردی، صاحب کسب و کار شده و یا شغل خود را رونق بخشیدند.

وی در مورد برنامه های آینده دانشگاه علمی کاربردی، گفت: در سال آینده نیز تورهای فناوری، نمایشگاه های توسعه کارآفرینی با محتواتر و متنوع تر از سال جاری و استارتاپ برگزار می گردد.

وی از برگزاری المپیاد مهارت در مردادماه در تبریز خبرداد و گفت: این رویداد در یک حوزه خاصی مانند موتور یا فرش برگزار می گردد تا افراد دارای مهارت شناخته شوند.

وجود فضای صنعتی در مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز فرصتی برای کسب مهارت در حوزه صنعت

رئیس مرکز آموزشی علمی کاربردی ماشین سازی تبریز نیز در حاشیه این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: وجود فضای صنعتی و امکانات مناسب و قابل قبول سخت افزاری در مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز، فرصتی مناسب برای کسب مهارت دانشجویان در حوزه صنعت محسوب می گردد.

موسی فیروزی در مورد مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز، گفت: این مرکز یکی از مراکز باسابقه و جزو اولین مراکز علمی کاربردی در حوزه صنعت است که بر اساس رسالت دانشگاه علمی کاربردی، در حوزه پژوهش و نوآوری اقداماتی چون راه اندازی مرکز نوآوری آسانسور در مقطع کاردانی و کارشناسی را انجام داده است.

وی با اشاره به این که اصلی ترین رشته این مرکز در حوزه ماشین افزار است، اظهار کرد: این مرکز در راستای پژوهش و نوآوری صنعت ماشین سازی کشور با حمایت شرکت ماشین سازی تبریز، تاسیس شده و اکنون دارای رشته های مختلف مقاطع کاردانی و کارسناسی و دو رشته در حوزه مکانیک و کنترونیک مقطع کارشناسی ارشد است.

وی با اشاره به پژوهش محور بودن دو رشته کارشناسی ارشد این مرکز، بیان نمود: دانشجویان بر روی ابزار و ماشین آلات پژوهش انجام داده و پروژه های خود را عملی می نمایند؛ هم چنین برای ورود دانشجویان به فاز پژوهشی، آموزش های ویژه و دوره هایی چون مقاله نویسی، نحوه پژوهش و تالیف کتب نیز برگزار می گردد.

فیروزی اضافه نمود: بخش بسیاری از دانشجویان این مرکز شاغل بوده و شامل شاغلان در بنگاه های مالی و یا کارآفرین است که راستای تقویت حوزه خود، وارد دانشگاه شده اند؛ بخش دیگری از دانشجویان نیز شاغل نیستند اما می توانند در راستای آشنایی با کارآفرینان برای ورود به این حوزه ترغیب شوند.

وی با اشاره به اهمیت امیددهی به دانشجویان، گفت: ترغیب دانشجویان در راستای علم آموزی و مهارت آموزی باعث افزایش امید برای ورود به بازار کار می گردد.

وی به وجود مرکز مشاوره رایگان اشتغال برای ایجاد مشاغل جدید و کسب و کار کوچک در مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز اشاره نمود و اضافه نمود: دانشگاه علمی کاربردی یکی از معدود دانشگاه هایی است که در زمینه اشتغال کوشش نموده و تا به امروز نیز کارنامه قابل قبولی را دارد.

رئیس مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز اضافه نمود: افراد علاقه مند و دارای انگیزه برای کار، در حوزه های مختلف علمی کاربردی مهارت آموخته و وارد بازار کار می شوند که این دانشگاه در حوزه صنعت نیز عملکرد پیروزیت آمیزی داشته است.

وی در سرانجام با بیان این که جامعه احتیاجمند مهارت است، متذکر شد: دانشگاه و مراکز جامع علمی کاربردی کشور در کوشش هستند تا با سوق دادن دانشجویان به سمت فعالیت های عملی در کنار فعالیت های تئوری، فردی مهارتی را وارد جامعه کند.

دانشگاه علمی کاربردی در زمینه کارآفرینی پیشرو است

عضو شورای کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که دانشگاه علمی کاربردی در زمینه کارآفرینی پیشرو است، گفت: این دانشگاه، نسل سومی بوده و همیشه بر آموزش های مهارتی و کارآفرینی تمرکز نموده است.

غلامرضا بداقی با اشاره به سیاست دانشگاه علمی کاربردی مبنی بر آموزش مهارت و مهارت محوری دانشجویان، گفت: این دانشگاه در کوشش است تا مدرسان و اعضای هیئت علمی را به سوی استفاده از آموزش های مهارتی و عملی سوق دهد تا دانشجویان با مهارت تربیت شوند.

وی با تاکید بر مهارت محوری تمامی دانشگاه ها، اظهار کرد: در این راستا دانشگاه علمی کاربردی استان سعی دارد تا دانشجویانی را تربیت کند که پس از فارغ التحصیلی مهارت لازم برای آغاز یک کار و شغل مناسب در آینده را داشته باشند.

وی در مورد نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی، بیان نمود: برگزاری این گونه نمایشگاه ها می تواند دانشجویان دانشگاه را با زمینه های عملی و اشتغالی سایر دانشجویان و فارغ التحصیلان کارآفرین از نزدیک آشنا نموده و با ترغیب و تشویق این دانشجویان، زمینه های کارآفرینی و اشتغال در آینده آنان را فراهم آورد.

بداقی متذکر شد: اغلب دانشگاه های ایران، جزو دانشگاه های نسل دوم بوده و بیشتر در زمینه آموزش و پژوهش فعالیت می نمایند و فعالیت خاصی در راستای کارآفرینی ندارند.

وی با بیان این که توانایی، مهارت و کارآفرینی دانشجویان مورد توجه قرار گیرد، اضافه نمود: دانشگاه جامع علمی کاربردی در پی ورود فارغ التحصیلان به بازار کار و ایجاد زمینه شغل آینده دانشجویان بوده که در سایر دانشگاه ها دیده می گردد.

این مدرس دانشگاه در سرانجام متذکر شد: به نگاهی به آمار بیکاران سایر دانشگاه ها متوجه می شویم که دانشگاه علمی کاربردی در زمینه اشتغال و کارآفرینی پیروز بوده و عملکرد مطلوب و بهتری نسبت به سایر دانشگاه ها داشته است.

نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی از روز 28 بهمن لغایت 30 بهمن از ساعت 9 الی 19 در مرکز علمی کاربردی ماشین سازی دایر بوده و بازدید برای عموم آزاد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 795

به "حمایت دانشگاه علمی کاربردی از کارآفرینان در تبدیل علم به ثروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت دانشگاه علمی کاربردی از کارآفرینان در تبدیل علم به ثروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید