خبرنگاران مجوز 60 خانه توریست در قشم صادر می گردد

به گزارش لیسو، قشم- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی منطقه آزاد قشم گفت: مجوز 60 خانه جهانگرد در قشم به زودی صادر می گردد و مقرر است فقط خانه های جهانگرد دارای مجوز قانونی فعالیت باشند.

خبرنگاران مجوز 60 خانه توریست در قشم صادر می گردد

علیرضا امری کاظمی شامگاه پنج شنبه در نشست ساماندهی خانه های جهانگرد قشم در جمع خبرنگاران اضافه نمود: برای جلوگیری از فعالیت های غیرمجاز خانه جهانگرد در جزیره قشم، اطلاع رسانی و هشدار به جهانگردان مهم ترین راه چاره است.

وی توضیح داد: اطلاع رسانی در مورد مسائل احتمالی در استفاده از مکان های بدون مجوز، باعث می گردد جهانگرد در استفاده از این نوع خانه ها تجدید نظر کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی منطقه آزاد قشم ادامه داد: متولیان جهانگردی قشم و دستگاه های نظارتی می توانند با تشویق و حمایت قانونی، صاحبان خانه های جهانگرد را به دریافت مجوز وادار نمایند.

وی اظهار کرد: پس از ایجاد شرایط برای خانه های جهانگرد جهت فعالیت با نظارت قانونی، در صورت ارتکاب تخلف، نسبت به تشدید جرایم و مجازات آنها اقدام می گردد.

امری کاظمی در انتها بر اجرای تفاهم نامه جامعه هتلداران قشم و سازمان منطقه آزاد قشم تاکید نمود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه مالی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1361

به "خبرنگاران مجوز 60 خانه توریست در قشم صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجوز 60 خانه توریست در قشم صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید