خطر گرما برای مکان های تاریخی یونان

به گزارش لیسو، در پی موج گرما و آتش سوزی های جنگلی در یونان بسیاری از مکان های تاریخی مهم این کشور در معرض خطر قرار گرفتند.

خطر گرما برای مکان های تاریخی یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

ایسنا: آرت نیوزپیپر، آتش سوزی های جنگلی و موج شدید گرما در یونان، بسیاری از مکان های تاریخی این کشور را در خطر قرار داده است. در پی وقوع این آتش سوزی ها ساعات کار آکروپولیس در آتن به منظور حفاظت از گردشگران و کارکنان این محیط کاهش پیدا کرد. بر اساس مقررات نو این مکان حدودا 3000 ساله در طول بعدازظهر تعطیل خواهد بود.

بر این اساس، با این که آکروپولیس در طول تابستان از هشت صبح تا هشت شب به روی بازدیدکنندگان باز است اما درحال حاضر امکان پذیرش بازدیدکنندگان در بعدازظهر لغو شده است.

در هفته گذشته دما در بعضی از نقاط آتن به 42 درجه سلسیوس رسید و در نقاطی از یونان هم آتش سوزی رخ داد. در پی این آتش سوزی ها المپیا که محل اولیه برگزاری بازی های المپیک شناخته می گردد در خطر نهاده شد به نحوی که آتش به فاصله یک کیلومتری این مکان تاریخی رسیده بود.

به گزارش رویترز، به گفته مقام های محلی، روستاهای واقع در شبه جزیره پلوپونز تخلیه و بعلاوه المپیا هم از خطرهای ناشی از این آتش سوزی ها مصون نگه داشته شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1715

به "خطر گرما برای مکان های تاریخی یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر گرما برای مکان های تاریخی یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید