خیران برای تعمیرات امامزاده ابراهیم اصفهان کمک چندانی نکردند

به گزارش لیسو، حجت‌الاسلام رضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: منابع مالی لازم برای مرمت امامزادگان از طرح مودت تامین می‌شود بدین شکل که خیران به دور یکدیگر جمع شده و در راستای مرمت یک بقعه یا امامزاده تصمیم گرفته می‌شود.

خیران برای تعمیرات امامزاده ابراهیم اصفهان کمک چندانی نکردند

وی افزود: بر این اساس بیشتر طرح‌های مرمتی و آبادانی امامزادگان از طریق کمک‌های مردمی و یا حضور خیران بانی تامین می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ارتباط با تفاوت در مرمت امامزادگان اصفهان به نوعی که برخی مانند امامزاده محمد در زمینی وسیع و به شکل کامل به اتمام رسیده و برخی مانند امامزاده ابراهیم با وجود وسعت بسیار کم هنوز وضعیت ادامه مرمت آن مشخص نیست، ابراز داشت: در ارتباط با امامزاده ابراهیم در خیابان ابوذر باید این مطلب را بیان کنم که خود من نسبت به این آستان مقدس بسیار ارادت دارم و اعتقاد داریم برای فرزند اهل بیت در مرکز شهر و آن منطقه و محل باید بهتر از این فعالیت می‌شد.

وی ابراز داشت: نذورات این امامزاده برای استفاده در راه مرمت بسیار کم است و دو خادم نیز در این امامزاده خدمت می‌کنند که هزینه‌های آنها باید به موقع تامین شود.

شفاف سازی مصرف نذورات امامزادگان برای مردم

حجت‌الاسلام صادقی با تصریح بر اینکه هر کس تمایل داشته باشد می‌تواند در راستای شفاف سازی طریقه مصرف نذورات به اداره اوقاف مراجعه کند، تاکید کرد: تمام درآمدهای امامزادگان وارد سامانه‌ای می‌شود که حداقل پنج نفر اعم از هیئت امنا، خادمین، اداره کل اوقاف و غیره بر آن نظارت و امضا دارند و هیچ کس نمی‌تواند در ‌آن دستی ببرد.

بدهی‌های مرتبط با مرمت امامزاده ابراهیم هنوز تسویه نشده است

وی با ییان اینکه من 140 میلیون تومان برای تعمیرات این امامزاده وام گرفتیم و در دوره مدیریت قبلی نیز وام‌هایی دریافت شده است، بیان داشت: اگر بخواهیم از روی عدالت حرف بزنیم باید بگوییم که هنوز زود بود که ساختمانی که در مجاورت امامزاده قرار داشت تخریب شده و باری بر هزینه‌های امامزاده اضافه شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تاکید بر اینکه خیران در ارتباط با امامزاده ابراهیم کمک چندانی به ما نکردند که دلیل آن را نمی‌دانیم، گفت: در این امامزاده حتی طرح مودت و گلریزان را با حضور شهردار اصفهان، حجج الاسلام، بزرگان و خیران در این منطقه برگزار کردیم اما متاسفانه کمک قابل توجعی برای اتمام تعمیرات و مرمت امامزاده جمع نشد.

وی با بیان اینکه بیش از 100 میلیون تومان قسط های وام این امامزاده باقی مانده است که پیگیر پردخت آن هستیم، تصریح کرد: به دنبال گرفتن وامی دیگر برای امامزاده هستیم اما تا زمانی که وام قبلی تسویه نشود وام جدیدی به ما نمی‌دهند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه نگرانی ما برای اتمام تعمیرات این امامزاده زیاد است و از خبرنگاران نیز تشکر داریم که بارها پیگیر اتمام بازسازی این امامزاده شدند، گفت: به اداره اوقاف در ارتباط با اتمام آن تذکر مجدد می‌دهیم، با مدیر امامزاده ابراهیم و بسیاری از علما و بزرگان درباره ضرورت اتمام سریع آن صحبت داشتیم.

وضعیت نامناسب راه‌پله‌های ورودی امامزاده ابراهیم

وی اضافه کرد: امیدواریم نمای بیرونی و راه پله‌هایی که واقعا از وضعیت آن ناراحت هسیتم در سال جاری به اتمام برسد تا نازک کاری سالنی که ملحق به امازده می‌شود را نیز بعدا به سرانجام برسانیم.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 12

به "خیران برای تعمیرات امامزاده ابراهیم اصفهان کمک چندانی نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیران برای تعمیرات امامزاده ابراهیم اصفهان کمک چندانی نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید