دیدنی های پکن؛ پایتخت باقی مانده از امپراتوری 5 هزارساله

به گزارش لیسو، از بقایای اعجاب آور امپراتوری 5 هزار ساله گرفته تا ساختمان های مدرن با معماری های حیرت انگیز، خیابان های شلوغ و برج های سر به آسمان کشیده، در لیست دیدنی های پکن پیدا می کنید.

دیدنی های پکن؛ پایتخت باقی مانده از امپراتوری 5 هزارساله

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

پکن یکی از پرجمعیت ترین شهرهای دنیا و پایتخت جمهوری خلق چین است. این شهر تاریخی و پر جنب و جوش بیش از 3 هزار سال قدمت دارد و در هشت قرن اخیر در بیشتر دوره ها پایتخت چین بوده است و به همین جهت آثار تاریخی فراوانی در این شهر پر از دیدنی ها و شگفتی ها وجود دارد، از بقایای اعجاب آور امپراتوری 5 هزار ساله گرفته تا ساختمان های مدرن با معماری های حیرت انگیز، خیابان های شلوغ و برج های سر به آسمان کشیده، در فهرست دیدنی های پکن می یابید.

اگر تصمیم دارید که به پکن، شهری که پر از تضاد است، سفر کنید، بدانید که چمدانتان را در یکی از مدرن ترین و در عین حال کهن ترین شهرهای دنیا باز خواهید کرد. در واقع در این سفر هیجان انگیز و پرجاذبه به طور همزمان مدرنیته و سنت را در کنار هم در تور پکن یا تور چین پیدا خواهید کرد.

جاذبه های گردشگری پکن آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم همه آن ها را معرفی کنیم در یک مطلب گنجانده نمی شوند. در این مطلب با ما همراه باشید تا بعضی از دیدنی های جذاب و معروف این پایتخت شگفت انگیز را به شما معرفی کنیم.

دیوار بزرگ چین (Great Wall of China)

دیوار بزرگ چین یکی از عجایب هفت گانه دنیا است که در میان کوه ها پیچ خورده و طولانی ترین موزه در فضای باز دنیا است.

این دیوار دارای طویل ترین و بزرگ ترین مهندسی تدافعی و نظامی است، ولی چندان هم باعث حفاظت چین نشده و مغول ها توانستند به راحتی به آن حمله نمایند. دیوار متحیرنماینده چین بیش از 2 هزار سال قدمت دارد و در زمان امپراتور کین شی هوانگ پایه گذاری شده و بعدها در طول سلطنت دیگر پادشاهان رفته رفته به این دیوار افزوده شده و دیوار بزرگ چین شکل گرفته است.

اصلی ترین بخش توریستی دیوار چین بادالینگ (Badaling) است که یکی از شلوغ ترین مکان ها در چین به شمار می رود. بادالینگ مکانی است که در آن دولت چین بازدیدنمایندگان رسمی خود را برای بازدید به آنجا می برد.

شهر ممنوعه (Forbidden City)

شهر ممنوعه یکی از بزرگ ترین کاخ های دنیا است و هم تراز با کاخ هایی چون کرملین، باکینگهام و ورسای محسوب می شود. این کاخ همچنین عنوان کامل ترین مجموعه معماری چوبی دنیا را نیز به نام خود نموده است.

علت نام گذاری این کاخ به شهر ممنوعه این است که در سالیان دور شهری که این کاخ در آن قرار گرفته است، ارتباط خود را به مدت 500 سال با کل دنیا قطع نموده بود. تاریخ ساخت شهر ممنوعه به قرن 15 میلادی بر می شود.

معبد آسمان (Temple of Heaven)

معبد آسمان در گذشته های دور به منظور یک آیین سنتی چینی توسط یکی از امپراطوران برای به دست آوردن محصول خوب و پاک شدن گناهان مردم بنا شده است. امروزه این معبد به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های توریستی پکن تبدیل شده است. معماری فوق العاده، طراحی داخلی زیبا و پر نقش و نگار معبد آسمان و رنگ خاص آن، این معبد را متفاوت تر از دیگر معابد چین نموده است.

کاخ تابستانی (Summer Palace)

کاخ تابستانی در 15 کیلومتری مرکز پکن قرار گرفته و توسط تپه و دریاچه کونمینگ (Kunming) احاطه شده است. همانطور که از نام این کاخ پیدا است، این کاخ به عنوان اقامتگاه تابستانی حاکمان امپراتوری چین مورد استفاده قرار می گرفته است.

طراحی عجیب کاخ، دریاچه آبی و چشم انداز زیبایش این کاخ را به منطقه ای منحصر به فرد تبدیل نموده است.

میدان تیانانمن (Tiananmen Square)

میدان تیانانمن (Tiananmen Square) بزرگ ترین میدان دنیا است که در قلب شهر توریستی پکن جای گرفته است. این میدان که یک میدان معمولی نیست، در زمان امپراتوری چین ساخته شده است و پر از یادگاری های تاریخی، داستان های تلخ و شیرین و روایت های مختلف از سالیان دراز است. توریست ها می توانند در این میدان قدم بزنند و در حال میل کردن خوراکی های خوشمزه چینی از بناها و مجسمه های موجود در این میدان نیز دیدن نمایند.

خیابان وانگفوجینگ (Wangfujing Street)

خیابان وانگفوجینگ (Wangfujing Street)، خیابانی توریستی و معروف در شهر پکن است که در یکی از مناطق قدیمی در مرکز شهر قرار گرفته است. عبور اتومبیل در این خیابان جذاب ممنوع است، زیرا در جای جای این خیابان نشانه هایی از تاریخ کهن چین دیده می شود. شما می توانید در این خیابان قدم بزنید و از رستوران ها، کافه ها، قنادی ها و بازی نورها و رنگ ها در شب لذت ببرید.

معبد لاما (Lama Temple)

معبد لاما (Lama Temple) یکی از دیدنی ترین معابد شهر زیبای پکن است که مانند بیشتر بناهای تاریخی آن، پر از نقش و رنگ های گوناگون است. نام دیگر معبد باشکوه لاما، یونگ هه (Yonghe) است و از 3 دالان طاقدار، 5 تالار اصلی، چرخ های گردان مخصوص زائرین، کاشی های خوش رنگ مجذوب نماینده، شیرهای چینی باشکوه، مجسمه ها و دیوارهایی که با تصاویری از مغول ها، منچوری ها، تبتی ها و چینی ها پر شده، تشکیل شده است. مجسمه عجیب بودای 18 متری از دیگر دیدنی های اعجاب آور این معبد فوق العاده جذاب است.

شیچاهای (Shichahai)

این جاذبه توریستی چین که با نام شیچاهای (Shichahai) شناخته می شود، از سه دریاچه به نام های هوهای (Houhai) به معنای دریای عقب، کیانهای (Qiahai) به معنی دریای اول و شیهای (Xihai) به معنای دریای غرب تشکیل می شود که در مرکز پکن واقع شده اند.

رستوران ها، کافه ها و اقامتگاه های بسیاری در امتداد سواحل این دریاچه وجود دارد.

موزه پایتخت (The Capital Museum)

موزه پایتخت (The Capital Museum)، موزه ای بزرگ در دل پکن است که در آن می توانید سنت و مدرنیته را در کنار هم ببینید. این موزه مجموعه ای از اشیای قدیمی، مجسمه های کوچک و بزرگ، لباس های مختلف چینی، ظروف طرح دار چینی و کلکسیون های باارزش قدیمی و جدید را در خود جای داده است و سفر به پکن بدون بازدید از این مجموعه جذاب و دیدنی کامل نمی شود.

کاخ تابستانی قدیمی (Old Summer Palace)

کاخ تابستانی قدیمی (Old Summer Palace)، کاخی است که در قرن 12 میلادی ساخته شده و اکنون جز چند ستون و تکه سنگ هایی پراکنده چیزی از آن باقی نمانده است. این خراب ها تا باغی ادامه دارد که در آن خرابه ای از فواره ای بزرگ را می بینید که تنها اثر در این کاخ است که به خوبی از آن نگهداری شده است. کاخ تابستانی قدیمی با معماری اروپایی اش در طول جنگ دنیای توسط گروه های انگلیسی و فرانسوی تبدیل به خرابه ای شده و اشیای ارزشمند و گرانقدر آن از کشور خارج شده است.

پارک بی های (Beihai Park)

پارک بی های (Beihai Park)، پارکی قدیمی در شمال غربی شهر ممنوعه است که در گذشته محل اقامت زمستانی امپراتوران بوده است. این پارک که یک پارک معمولی نیست و بیشتر یک اثر تاریخی محسوب می شود، در حال حاضر یکی از دیدنی ترین جاذبه های توریستی شهر پکن است. می توانید در دریاچه بزرگ پارک که نیمی از آن را اشغال نموده است، قایق سواری کنید و از فضای اطراف تان لذت ببرید. وقتی به دیدن این پارک بزرگ و تاریخی رفتید، خود را برای دیدن شگفتی های زیادی آماده کنید.

پارک دنیای (World Park)

پارک دنیای (World Park) پکن از 17 بخش از قاره های مختلف دنیا از جمله آمریکا، اروپا، اقیانوسیه، آفریقا و آسیا تشکیل می شود. در هر بخش این پارک می توانید با معماری و فرهنگ آن منطقه یا قاره آشنا شوید و جاذبه های دیدنی هر کشور را در مقیاس کوچک تر مشاهده کنید.

از تخت جمشید کشورمان گرفته تا تاج محل، برج ایفل، برج پیزا و اهرام مصر در این پارک وجود دارد.

پل مارکوپولو (Marco Polo Bridge)

پل مارکوپولو (Marco Polo Bridge) یکی از قدیمی ترین پل های دنیا است که در سال 1189 میلادی ساخته شده است. این پل که در 15 کیلومتری جنوب غربی پکن قرار گرفته است، به نام پل گوانگلی (Guangli) نیز شناخته می شود. پل مارکوپولو 2 ساحل رودخانه یونگدینگ (Yongding) را به یکدیگر متصل می نماید و نمای فوق العاده ای در شب دارد.

هوتونگ (Hutong)

اگر علاقه مند هستید که ببینید اهالی پکن در گذشته چگونه زندگی می کردند، می توانید از هوتونگ (Hutong) که بخش قدیمی شهر پکن است، دیدن کنید. در هوتونگ خانه ها، کوچه ها و مغازه ها به همان سبک قدیمی نگهداری می شوند که افرادی که در این منطقه زندگی می نمایند، تنها اجازه مرمت و بازسازی داخل خانه های خود را دارند و حق ندارند فضای بیرون از خانه خود را تغییر دهند. بیشتر خیابان های این منطقه آنقدر باریک هستند که فضایی برای حرکت اتومبیل در آن ها وجود ندارد و تنها می توانید با کالسکه های قدیمی که بسیار جذاب هستند، در این منطقه تردد کنید.

منبع: کجارو / کجارو / The Daily Telegraph / timeoutbeijing.com / chinahighlights.com / travel.usnews.com
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 523

به "دیدنی های پکن؛ پایتخت باقی مانده از امپراتوری 5 هزارساله" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیدنی های پکن؛ پایتخت باقی مانده از امپراتوری 5 هزارساله" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های پکن؛ پایتخت باقی مانده از امپراتوری 5 هزارساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید