راهنمای شکم گردی در نیاوران

به گزارش لیسو، یکی از محله های شمالی شهر تهران، محلهٔ نیاوران است. محله ای با خانه های لوکس و برج های بلند در کنار خانه های ویلایی و قدیمی. این محله که در منطقهٔ 1 شهرداری تهران واقع شده، جزو خوش آب وهواترین محله های شهر تهران است. محله ای که در دامنه ٔ جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته است و با محله های دارآباد، تجریش، کامرانیه، فرمانیه، دزاشیب و ارتفاعات کلکچال همسایه است. محلهٔ نیاوران امکانات خدماتی، رفاهی و آموزشی مناسبی دارد و جزو پاتوق های شکم گردی ساکنان شمال شهر هم به شمار میرود. در این محله رستوران ها و کافه های مدرن و امروزی زیادی به چشم می خورد. رستوران هایی که دکوراسیون داخلی زیبایی دارند و در کنار رستوران های قدیمی این محله ، پاتوق شکم گردان شمال شهر هستند.

راهنمای شکم گردی در نیاوران

رستوران عمو هوشنگ

یکی از قدیمی ترین رستوران های محلهٔ نیاوران، رستوران عمو هوشنگ است. این رستوران نرسیده به میدان باهنر نبش کوچهٔ عبداللهی واقع شده و فضایی شبیه به قهوه خانه دارد و غذاهای اصیل ایرانی مانند قیمه و دیزی در آن سرو می گردد. این رستوران املت و ماست کوزه ای بسیار خوشمزه ای دارد و فضای آن سنتی و قدیمی است. این رستوران در یکی از قدیمی ترین محله های شهر تهران به نام نیاوران واقع شده و حال وهوای قدیمی این محله را حفظ نموده است.

رستوران ایتالیایی بوکا

رستوران بوکا یکی از ش لوغ ترین و معروف ترین رستوران های محله نیاوران است. رستورانی که انواع پاستا، استیک و پیتزا در آن سرو می گردد و دارای غذاهای باکیفیت است. رستوران بوکا در شمال کاخ نیاوران، خیابان پورابتهاج واقع شده و دارای فضایی دلنشین و صمیمی است.

رستوران سنتی مرشد

در کنار مغازه ها و رستوران های مدرن نیاوران، رستوران سنتی مرشد با دارا بودن فضای دلچسب و سنتی، حال و هوای متفاوتی را در این محله ایجاد نموده است. این رستوران با وجود داشتن فضای سنتی جزو رستوران های مجلل نیاوران محسوب می گردد که در سه راه یاسر، انتهای خیابان صادقی قمی واقع شده است. محله ای که ساخت وسازهای زیادی در آن صورت گرفته و برای خرید آپارتمان در نیاوران یکی از مقاصد اصلی است.

رستوران گیلار

یکی از رستوران های متمایز محلهٔ نیاوران، رستوران گیلار است. رستورانی با غذاهای خوش طعم گیلانی که 5 سالی است در محلهٔ نیاوران، جزو پاتوق های شکم گردی محسوب می گردد. این رستوران غذاهای گرم و سرد هم سرو می نماید و کباب ها خوش طعم تهرانی هم در آن سرو می گردد. پذیرایی از مهمانان با غذای گیلانی در سینی ها و ظروف مسی به جذابیت این رستوران افزوده است.

رستوران شمشیری نیاوران

برای عاشقان چلوکباب، یکی از برترین رستوران ها ، رستوران شمشیری نیاوران است. این رستوران، کباب های خوشمزه و بسیار معروفی دارد و چندین نوع کباب در آن سرو می گردد. رستوران شمشیری انتخاب خوبی برای دوست داران غذاهای ایرانی است و کیفیت غذاهای آن مطلوب است. رستوران شمشیری در خیابان پ ورابتهاج، نبش کوچهٔ محمدی واقع شده است.

رستوران هور

یکی از دلچسب ترین فضاها در بین رستوران های محلهٔ نیاوران ، متعلق به رستوران ایتالیایی هور است. رستوران هور در مجموعهٔ فرهنگی- ورزشی جماران واقع شده و محیط آن باز و دلچسب است. رستوران هور برای چشیدن طعم غذاهای ایتالیایی در قلب نیاروان ، انتخاب مناسبی است. این رستوران تراس بسیار زیبا و بزرگی دارد که سرو غذا در آن جزو جاذبه های این رستوران محسوب می گردد.

رستوران مس توران

رستوران مس توران با نام جذابی که دارد، جزو منحصر به فردترین رستوران های محله نیاوران است. در این رستوران نان سنتی پخته می گردد و دکوراسیون داخلی آن بسیار جالب توجه است. رستوران مس توران با ظروف مسی از مهمانان پذیرایی می نماید و ایده های جذابی برای پ ذیرایی از مهمانان دارد. از جمله این ایده ها آوردن لگن مسی پ یش از غذا برای شست وشوی دست هاست. از غذاهای محبوب رستوران مس توران ، خورش مطنجن، شاه کباب و مسینهٔ بره است. از دیگر نکات متمایز سرو غذا در این رستوران، طبخ غذاهای سنتی یا طراحی نو و اشتهابرانگیز است که این رستوران را از دیگر رستوران های منطقه متمایز نموده است. رستوران مس توران در ضلع شمالی میدان نیاوران واقع شده است.

رستوران ایتالیایی سنسو

از دیگر رستوران های ایتالیایی نیاوران ، رستوران سنسو است. این رستوران در سه راه یاسر نبش کوچه راز واقع شده و سالادهای سزار آن بسیار معروف است. رستوران فضای لوکسی دارد و حال و هوای آن متفاوت از دیگر رستوران های ایتالیایی محله است. در این رستوران نوشیدنی های گرم و سرد هم سرو می گردد.

منبع: اتاق
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1662

به "راهنمای شکم گردی در نیاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای شکم گردی در نیاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید