راهکارهای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

به گزارش لیسو، خبرنگاران : باتری لپ تاپ را می توان با راهکارهای زیر قوی نگه داشت.

راهکارهای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

لپ تاپ از وسایل ضروری در زندگی است. باتری لپ تاپ را می توان با انجام یکسری کارهای ساده و مهم قوی نگه داشت.

به گزارش خبرنگاران، بیشتر کاربران لپ تاپ تصور می نمایند تا هر زمانی لپ تاپ شان از عهده انجام وظایف خود برآید، می توان از آن برای انجام امور مختلف رایانه ای استفاده کرد، اما این تصور اشتباه بوده و ممکن است لپ تاپ ها وقتی که بیشتر از هر زمان دیگر به وجود آن ها احتیاج دارید، ناگهان دچار ایراد شوند. پس بهتر است قبل از اینکه درگیر دردسر های تعمیر دستگاه، بازیابی اطلاعات، تامین قطعه و... شوید به فکر چاره باشید.

فعالان بازار معتقدند طول عمر یک دستگاه تحت تاثیر عوامل مختلفی، چون نحوه استفاده، ورود تکنولوژی های نوین و مدل های مبتنی بر فناوری های تازه و عوامل دیگری از این دست فرق دارد، با این حال گفته می گردد به طور میانگین عمر مفید یک لپ تاپ، سه تا چهار سال تخمین زده می گردد. البته محصولات بعضی برند ها ممکن است عمر بیشتری داشته باشند، با این حال اگرچه در بسیاری موارد ممکن است خرابی یک قطعه در نگاه اول به معنی خاتمه یافتن عمر یک لپ تاپ نباشد، اما عدم یافتن قطعه در بازار، به علت عرضه مدل های تازه که بر تکنولوژی های نوین مبتنی هستند خط قرمزی روی ادامه حیات لپ تاپ می کشد.

پس از شارژ باتری آن را از برق خارج کنید

در هر حال معمولا یکی از اولین قطعاتی که در لپ تاپ دچار مشکل می شوند، باتری ها هستند در این صورت اگر همچنان باتری لپ تاپ شما در بازار موجود باشد، می توانید با صرف مبلغی مشکل را رفع کنید، اما در غیر این صورت شما برای استفاده از دستگاه خود باید لپ تاپ را به پریز برق متصل کنید که با این شیوه دیگر امکان آن را نخواهید داشت که از لپ تاپ خود در حین حرکت و هرجایی بهره ببرید، به عبارت دیگر با این شیوه لپ تاپ شما به یک دستگاه رایانه شبیه خواهد شد. بر همین اساس برترین راه آن است که از باتری خود مراقبت نموده و پس از شارژ باتری آن را از برق خارج کنید.

کارشناسان توصیه می نمایند زمانی که در محیطی ثابت هستید و امکان استفاده از پریز برق برای شما وجود دارد، از باتری استفاده نکنید تا بدین ترتیب عمر مفید آن را افزایش دهید. البته پیش از این کار حتما از محافظ نیز بهره ببرید تا نوسانات احتمالی برق آسیبی به دستگاه شما نرساند.

دلایل خرابی سریع لپ تاپ

نکته دیگر آنکه یکی از دلایل خرابی سریع لپ تاپ اتصال مستقیم لپ تاپ به برق است، اگر دقت نموده باشید هنگامی که لپ تاپ را به برق وصل می کنید، گاهی اوقات جرقه های کوچکی در اطراف پریز به راحتی قابل مشاهده اند، همین جرقه ها یا به قولی نوسانات برق باعث می گردد که به لپ تاپ آسیب جدی وارد گردد.

استفاده از پریز ها یا سه راهی ها یا محافظ جریان برق می تواند این مشکل را تا حد زیادی رفع کند. توصیه می گردد لپ تاپ را مستقیم به برق وصل نکنید. علاوه بر این همیشه سعی کنید از نرم افزار ها و ضدویروس های مناسب و اصل بهره ببرید.

منبع: رکنا
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1819

به "راهکارهای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید