رنگ بندی جدید شهرها اعلام شد

به گزارش لیسو، هشدارهای وزیر و معاونان وزارت بهداشت در مورد سفرهای نوروزی و احتمال افزایش موارد ابتلا به کرونا، خیلی زود خودش را نشان داد و رنگ بندی شهرها تغییر کرد.

رنگ بندی جدید شهرها اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، در حالی که فقط چهار روز از شروع سال 1400 را جشن می گیریم که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، نسبت به تغییر رنگ شهرهای کرونایی کشور هشدار داده و عنوان داشته است که تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در حال افزایش است.

اخبار نگران کننده سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، می تواند زنگ خطری برای بازگشت به روزهای سخت کرونایی باشد.

روزهایی که مرگ های روزانه به مرز 500 فوتی هم رسید و تعداد موارد جدید ابتلاء نیز از 12 هزار نفر هم عبور کرد و ناچار شاهد اتخاذ تصمیمات سختگیرانه تر بودیم که زندگی همه ما را تحت تأثیر قرار داد.

حالا با گذشت تنها چهار روز از شروع سال نو، به یکباره چند شهر و شهرستان کشور از شرایط زرد کرونایی به نارنجی و تعدادی هم از نارنجی به قرمز، تغییر رنگ داده اند.

بر اساس آنچه که علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در شب گذشته بیان کرد، رنگ بندی تعدادی از شهرها تغییر کرد.

به طوری که قرمز شدن 5 شهرستان و نارنجی شدن 8 شهرستان جدید از چهارشنبه 4 فروردین طبق رنگ بندی ستاد ملی مقابله با کرونا، انجام می گردد.

شهرستان های سراب (آذربایجان شرقی)، خوانسار (اصفهان)، دماوند (تهران)، ایذه و بهبهان (خوزستان) در شرایط قرمز قرار گرفتند.

شهرستان های جلفا (آذربایجان شرقی)، بوکان و سردشت (آذربایجان غربی)، مبارکه (اصفهان)، آبدانان (ایلام)، قروه (کردستان)، اسلام آباد غرب (کرمانشاه) و بویراحمد (کهگیلویه و بویراحمد) در شرایط نارنجی قرار گرفتند.

با توجه به فرایند افزایشی مبتلایان، احتمال تغییر شرایط شهرستان های بیشتری از جمله تهران طی روزهای آینده وجود دارد.

افزایش سفرهای نوروزی

در حالی که سعید نمکی وزیر بهداشت، چند روز مانده به شروع سال نو، مخالفت جدی خودش را با انجام سفرهای نوروزی اعلام نموده بود، حالا فقط چهار روز بعد از شروع سال نو، شاهد خودنمایی این نگرانی ها هستیم.

در همین حال، مهم ترین دغدغه و نگرانی های تیم مدیران ارشد وزارت بهداشت، متوجه کمبودهای بیمارستانی و البته تحلیل رفتن قوای کادر درمان است. زیرا، اشغال کامل بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها، مهم ترین عامل تشدید بحران کرونایی در کشور است. به طوری که چنین شرایطی در تهران خودنمایی نموده و حالا شاهد اشغال کامل تخت های ICU هستیم.

آن طور که علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران عنوان نموده است؛ بخش زیادی از مراجعین فعلی به مراکز درمانی، کسانی هستند که به دلیل دوره نهفتگی بیماری، در هفته آخر اسفند 99 در جریانات پر ازدحام درون شهری حضور داشتند. بنابراین پیش بینی می گردد که این سیر حداقل تا نهم و دهم فروردین 1400 به همین صورت ادامه یابد.

مسافرت ها، تجمعات خانوادگی، مهمانی های جمعی، حضور در منازل افراد پرخطر و…، به شدت به عنوان عامل زمینه ای می تواند در شکل گیری شبه خوشه های جدید عمل نموده و می تواند میزان موارد ابتلاء و البته مرگ و میرها را در روزهای آینده تحت تأثیر قرار دهد بنابراین علاوه بر رعایت دقیق تر شیوه نامه های بهداشتی، باید از بعضی رفتارهای پرخطر در سطوح فردی و اجتماعی پرهیز نموده و از رفتن به سفرهای غیرضروری خودداری کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1521

به "رنگ بندی جدید شهرها اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ بندی جدید شهرها اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید