لغو بسیاری از پروازهای لوفت هانزا در کریسمس

به گزارش لیسو، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا از لغو بسیاری از پروازهای بین قاره ای این شرکت بر اثر ابتلای بسیاری از خلبانان به کرونا خبر داد.

لغو بسیاری از پروازهای لوفت هانزا در کریسمس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شیوع گسترده اومیکرون در آستانه کریسمس شرایط بسیار سخت و نگران کننده ای را برای شهروندان و مقامات اروپایی ایجاد کرده است.

اعتراضات گسترده کرونایی در مونیخ به خشونت کشیده شد

شب گذشته حدود 5 هزار نفر در مونیخ آلمان علیه اقدامات کرونایی اعتراض کردند. بر اساس اطلاعات پلیس این اعتراضات در برخی منطقه ها به خشونت و درگیری انجامید.

گفته می شود در جریان این ناآرامی ها یکی از کنندگان رسانه ها هدف حمله قرار گرفت و پلیس عاملان این حمله را دستگیر کرد. در مجموع 11 نفر در جریان این اعتراضات دستگیر شدند.

پلیس همچنین علیه معترضان از اسپری فلفل و باتوم استفاده کرد. معترضان درخواست های پلیس برای رعایت نظم و رعایت قواعد کرونایی را انکار می کردند.

آلمان خود را برای تعطیلی مدارس آماده می کند

وزیر آموزش و پرورش آلمان هم اعلام کرده که خود را برای بستن مدارس به دلیل شیوع گسترده ویروس اومیکرون آماده می کند.

وی تاکید کرد که تجهیزات دیجیتالی مدارس باید سریعا بهبود یابد.

لغو بسیاری از پروازهای لوفت هانزا به دلیل بیماری خلبانان

شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان هم بسیاری از پروازهای بین قاره ای خود در کریسمس را به دلیل اینکه بسیاری خلبانان این شرکت به کرونا مبتلا شده اند لغو کرد. این خبر را یک سخنگوی این شرکت هواپیمایی روز پنج شنبه گفت.

وزیر دارایی آلمان هم درباره عواقب سنگین اعمال یک قرنطینه سختگیرانه دیگر برای اقتصاد آلمان هشدار داده است. وی در گفتگویی با یک رسانه آلمانی گفت که قرنطینه سخت راهکار خوبی نبوده و تنها می توان به عنوان آخرین گزینه به آن نگاه کرد چرا که هزینه های اقتصادی و اجتماعی آن بسیار بالا است.

وی تاکید کرد که انسان های زیادی را می بیند که مجددا از تنهایی، بسته شدن مدارس و یا از دست دادن موجودیت اقتصادی خود می ترسند.

هشدار درباره وقوع موج کوبنده اومیکرون در آلمان

کارل لایتر باخ، وزیر بهداشت آلمان هم پیش بینی کرد که آلمان در اوایل سال نو میلادی با موج بزرگ ویروس جهش یافته اومیکرون روبرو شود. وی تاکید کرد: ما هنوز یک موج سریع و بزرگ نداریم. اما این شرایط با تغییر سال و در اولین هفته ژانویه تغییر خواهد کرد.

وی افزود: در برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس در حال حاضر سویه اومیکرون غالب است.

پیش بینی وزیر بهداشت آلمان برای شکل گیری سویه های نو کرونا

وزیر بهداشت آلمان دوز سوم واکسن کرونا برای مهار بحران را کافی ندانسته و درباره لزوم تزریق دوز چهارم سخن گفت. وی افزود: در جریان سال آینده احتمالا به دوز چهارم واکسن که مخصوصا برای نوع اومیکرون طراحی می شود نیاز است. وی همچنین پیش بینی کرد که سویه های نوی از کرونا شکل گیرد و اینکه آیا خطرناک تر خواهند بود یا نه تعیین نیست. وی همچنین گفت: در هر صورت ما باید انعطاف پذیری را حفظ کنیم و دائما اقدامات را با پیشرفت های مربوطه و یافته های نو تطبیق دهیم.

وی در آستانه کریسمس از همگان خواست در محافل کوچک جشن های کریسمس را برگزار کنند.

تردید والدین آلمانی برای واکسیناسیون بچه ها

نتایج نوترین نظرسنجی هم نشان می دهد که بیشتر والدین آلمانی مخالف واکسیناسیون بچه ها علیه کرونا هستند. بر این اساس تقریبا 40 درصد والدین می خواهند بچه ها 5 تا 11 ساله خود را علیه کرونا واکسینه کنند. حدود یک سوم والدین هم مخالف واکسیناسیون بچه ها بوده و 28 درصد هم هنوز تصمیمی در این باره نگرفته اند.

این نظر سنجی از 15 تا 21 دسامبر از بین بیش از هزار نفر از والدین واجد شرایط انجام شده است.

425 مرگ روزانه کرونایی نو در آلمان

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان شاخص ابتلای هفتگی در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 280.3 رسیده است. همچنین بر اساس اطلاعات این نهاد بهداشتی در عرض 24 ساعت در این کشور 44927 نفر به کرونا مبتلا شده و 425 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

اعمال محدودیت های سخت در بلژیک

در کشور بلژیک هم از روز یکشنبه سینماها و مراکز فرهنگی مانند موزه ها تعطیل می شود. این خبر را نخست وزیر این کشور شب گذشته اعلام کرده است. بر اساس قواعد نو برای مهار کرونا کافه ها و رستوران ها تنها اجازه دارند تا ساعت 23 فعالیت کنند. همه تجمعات بزرگ در فضاهای بسته هم ممنوع خواهد بود. بروکسل به شدت نگران موج نو کرونا با توسعه سویه نو اومیکرون است.

انتقاد سازمان بهداشت دنیای از رویکرد واکسیناسیون کشورهای ثروتمند

سازمان بهداشت دنیای هم اعلام کرده که کشورهای ثروتمند با تجویز دوز تقویت کننده واکسن برای همه گروه های سنی احتمالا در طولانی شدن پاندمی کرونا مسئول هستند.

رئیس این نهاد بهداشتی بین المللی گفت: اگر دوزهای واکسن مورد استفاده برای این کار به کارکنان بهداشتی و افراد در معرض خطر در کشورهای فقیرتر می رسید 40 درصد مردم در همه کشورها در اوایل سپتامبر واکسینه می شدند. سازمان بهداشت دنیای بر این عقیده است که با نرخ دنیای واکسیناسیون 40 درصد در هر کشور مرحله حاد این همه گیری به پایان می رسد.

وی افزود: برنامه های تنو واکسیناسیون در سراسر دنیا احتمالا به جای پایان دادن به این بیماری آن را طولانی تر می کند. این به این دلیل است که دوزهای واکسن نو به کشورهایی تحویل داده می شود که قبلا نرخ واکسیناسیون بالایی دارند. این شرایط به ویروس این فرصت را می دهد که در منطقه ها محروم توسعه پیدا کرده و سویه های نوی از آن شکل گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2000

به "لغو بسیاری از پروازهای لوفت هانزا در کریسمس" امتیاز دهید

1 کاربر به "لغو بسیاری از پروازهای لوفت هانزا در کریسمس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو بسیاری از پروازهای لوفت هانزا در کریسمس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید