سد طالقان تهران سرریز شد

به گزارش لیسو، مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: امروز (21اردیبهشت) حجم سد طالقان به واسطه ذخیره برفی مناسب زمستانی و بارش های بهاری به حد نرمال 420 میلیون متر مکعب رسید و سرریز شد.

سد طالقان تهران سرریز شد

محمد شهریاری عصر یکشنبه در گفتگو با ایرنا گفت: در حال حاضر با توجه به شروع سرریز سد و میزان آب ورودی به مخزن پیش بینی می شود در روز های آینده دبی خروجی سرریز به حدود 30 متر مکعب در ثانیه برسد.

وی اضافه نمود: بر اساس برنامه مصارف سد طالقان در تامین آب شرب شهر های تهران، کرج و هشتگرد و تامین کشاورزی و تغذیه مصنوعی دشت قزوین و فرایند ورودی آب به مخزن سد تداوم سرریز سد تا یک ماه احتمالا به طول می انجامد.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه فرایند سرریز سد های پنجگانه تهران متفاوت و بر اساس رسیدن به حجم نرمال است گفت: با مدیریت منابع آب مخازن سد های تحت پوشش سعی می کنیم با تخلیه و رهاسازی های بهنگام و کنترل شده کمترین سریز را از سد ها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ذخیره سازی در مخازن سد ها باید به نحوی باشد که با آبگیری مناسب ظرفیت خالی جهت کنترل و ذخیره سازی سیلاب های احتمالی ناشی از بارش های بهاری را داشته باشیم.

شهریاری خاطر نشان کرد: براساس برنامه ریزی های اجرا شده سد امیر کبیر در انتهای خردادماه به حجم حداکثری و آستانه سرریز خواهد رسید و در خصوص مدیریت مخازن سد های لتیان و ماملو هم آبگیری تا حجم حداکثری در دستور کار اموربهره برداری و نگهداری سد های مذکور است.

وی با بیان اینکه اکنون یک میلیارد متر مکعب حجم ذخیره آب در سد های پنجگانه تهران است گفت: سد امیر کبیر 169 میلیون مترمکعب، لتیان 60 میلیون متر مکعب، لار 127 میلیون متر مکعب، ماملو 227 میلیون متر مکعب و طالقان با 420 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارند.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران اضافه نمود: در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته شاهد کاهش 11 درصدی ورودی آب به سد های پنجگانه تهران هستیم.

وی از مردم درخواست کرد: با توجه به سرریز آب از سد طالقان از اطراق و توقف در حاشیه رودخانه طالقان خودداری کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 982

به "سد طالقان تهران سرریز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد طالقان تهران سرریز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید