طرح خروج روسیه از پیمان آسمان های باز به دوما ارائه شد

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور، روسیه طرح قانونی خروج این کشور از پیمان آسمان های باز را به مجلس دومای روسیه ارائه کرد.

طرح خروج روسیه از پیمان آسمان های باز به دوما ارائه شد

این طرح قانونی امروز سه شنبه در دستورکار دوما نهاده شد.

رئیس جمهور روسیه روز گذشته هم سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، را به اسم نماینده خود برای آنالیز طرح قانونی خروج از پیمان آسمان های باز در مجلس دوما و شورای فدراسیون مشخص کرد.

پیمان آسمان های باز، توافقنامه ای بین 34 کشور دنیا است که سال 2002 میلادی به امضا رسید و مربوط به اجازه پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز منطقه ها کشورهای عضو این معاهده است. این پیمان، یکی از عظیم ترین کوشش های بین المللی برای هرچه شفاف تر کردن فعالیت های نظامی است.

آمریکا سال گذشته از پیمان آسمان های باز خارج شد. وزارت امور خارجه روسیه اواسط ژانویه امسال میلادی بیانیه ای منتشر کرد و خبر داد که مسکو فرایند داخلی آنالیز خروج از پیمان آسمان های باز را به خاطر عدم پیشرفت در برطرف موانع برای ادامه اجرای این پیمان در شرایط تازه شروع می نماید.

واشنگتن سال ها مسکو را به بکارگیری یک رویکرد گزینشی برای اجرای پیمان آسمان های باز و نقض تعدادی از مفاد آن متهم نموده است. روسیه هم ادعاهای متقابلی مطرح نموده است. واشنگتن در سال 2017 میلادی محدودیت هایی را در مورد پروازهای نظارتی روسیه بر فراز خاک آمریکا اعمال کرد. مسکو هم در پاسخ، دست به یک اقدام تلافی جویانه زد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1679

به "طرح خروج روسیه از پیمان آسمان های باز به دوما ارائه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح خروج روسیه از پیمان آسمان های باز به دوما ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید