تور عمان: عمان در پی گردشگری مسئول و پایدار است

به گزارش لیسو، وزارت گردشگری عمان درصدد اجرای پروژه ها و زیرساخت هایی برای توسعه پایدار و مسئول است تا به این ترتیب در جهت رشد گردشگری کشور گامی برداشته باشد.

تور عمان: عمان در پی گردشگری مسئول و پایدار است

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

کشور عمان در پی گردشگری مسئول و پایدار است. احمد بن ناصر ال ماهریزی، وزیر گردشگری کشور عمان، گفته است:

عمان به عنوان یکی از امضاکنندگان برنامه توسعه گردشگری پایدار 2030 سازمان ملل متحد، اقداماتی برای افزایش امکانات گردشگری به شیوه ای پایدار اتخاذ نموده است.

عمان علاوه بر میراث تاریخی و فرهنگی غنی، از منابع متعدد و متنوع طبیعی برخوردار است که در سراسر کشور به چشم می خورد. وزارت گردشگری بر همین اساس، استراتژی گردشگری 2040 عمان را تهیه نموده تا فرایند توسعه گردشگری و فرهنگی با استفاده مناسب از این منابع تسریع شده و در عین حال اصول توسعه پایدار نیز لحاظ می گردد. هدف بلند مدت این طرح عبارتند از تحقق رشد مالی و بعلاوه ارتقای سهم مستقیم و غیرمستقیم این بخش در فراوری ناخالص داخلی عمان، ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای نیروی کار ملی، افزایش عایدی دولت، حمایت از تراز پرداخت ها و دستیابی به بالاترین سطح توسعه منطقه ای. زیرساخت های گردشگری در عمان به سرعت در حال پیشرفت است و شامل بخش های نو فرودگاه بین المللی مسقط می گردد که به زودی فعالیت خود را شروع می نماید.

وزیر گردشگری در ادامه گفت:

فرودگاه های کشور ظرفیت مسافران خود را تقریبا دو برابر خواهند کرد که به 12 میلیون در سال می رسد و انتظار می رود موجب ارتقای گردشگری کشور و بخش مهمانپذیری گردد؛ ضمناً افتتاح امکانات نو توسعه نیز در زمین های اطراف آن ها به این امر یاری خواهد نمود. تعداد کل مسافران فرودگاه بین المللی مسقط و صلاله طبق آخرین اطلاعات دولت، به 9 میلیون نفر نزدیک شده است.

وزیر گردشگری عمان به منظور ارتقای پروژه های گردشگری پایدار و تفریحی کشور، توافق نامه هایی را با شرکت های بین المللی امضا نموده است. یکی از مقامات ارشد MoT به گالف نیوز، از اولین پارک برفی عمان به عنوان بخشی از پروژه پام مال مسقط (Palm Mall Muscat) گفته است که نسل نوی از یک پارک تفریحی برف و یخ واقعی با تم زمستان آلپ خواهد بود.

این پارک و مرکز خرید با مساحت 5400 متر مربع قرار است همین سال جاری آماده گردد. آکواریوم 8 هزار مترمربعی این مرکز شامل 55 مخزن خواهد بود که 30 هزار حیوان دریایی (از میگوهای کوچک تا کوسه های بزرگ) در این آکواریوم نو به نام Seeb عرضه می گردد که قرار است در ادامه سال افتتاح گردد.

علاوه بر این، شرکت توسعه گردشگری عمان، پروژه آب نمای مینا سلطان قابوس را با هزینه 1.3 میلیارد دلاری شروع نموده تا بندر سلطان قابوس را به یک مرکز گردشگری اصلی کشور تبدیل کند.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1884

به "تور عمان: عمان در پی گردشگری مسئول و پایدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان: عمان در پی گردشگری مسئول و پایدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید