عمر تجهیزات صنعتی با محلول های ایرانی طولانی تر می گردد

به گزارش لیسو، یک شرکت دانش بنیان ایرانی با پایش آب صنعتی، از رسوب این دستگاه ها جلوگیری نموده و عمر دستگاه را افزایش می دهد.

عمر تجهیزات صنعتی با محلول های ایرانی طولانی تر می گردد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

مجید حجت، مدیر فنی شرکت دانش بنیان آبریزان، در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران، در مورد فعالیت این شرکت دانش بنیان گفت: ما به همراه یک تیم متخصص در حوزه پایش آب های صنعتی فعالیت می کنیم و در پارک علم و فناوری تهران مستقر هستیم و بزرگترین افتخار ما این است که تنها محلول اینهیبیتور (Inhibitor) دنیا که خاصیت آنتی اسکالانت و خاصیت آنتی کروژن دارد، را فراوری نموده ایم.

حجت اضافه کرد: بیش از 150 نوع محصول دراین شرکت دانش بنیان فراوری می گردد که در زمینه های پتروشیمی، صنایع فولاد، ساختمان های بلند مرتبه، هتل ها و بیمارستان ها در مورد پایش آب صنعتی ارائه می کنیم که البته در حال حاضر بسیاری از این بخش ها از محصولات فناورانه ما استفاده می نمایند.

مدیر فنی این شرکت دانش بنیان درخصوص محصول جدید و مشتری این شرکت در حوزه پایش آب های صنعتی، توضیح داد: با یاری فن بازار ملی ایران با شرکت گل گهر سیرجان رایزنی هایی شد و در نهایت برای استفاده از محصول ضد خوردگی و ضد رسوب با این صنعت بزرگ کشور توافق نامه ای امضا کردیم.

وی درباره محصولات دانش بنیان این شرکت گفت: تمام فرمول های آن در خود شرکت و توسط دانشمندان ایرانی انجام می گردد؛ ما کوشش می کنیم نسبت به نوع تجهیزاتی که در صنایع مختلف استفاده می گردد، محصولات را فرموله نموده و به آن ها ارائه کنیم. در واقع ما یک فرمول تعیین نداریم که آن را برای همه صنایع تجویز کنیم بلکه متناسب با نوع فعالیت و دستگاه های مورد استفاده فرمول جدیدی ارائه می کنیم.

این فعال فناوری در مورد محصول توافق شده با این صنعت بزرگ کشور گفت: محصولی که ما با کوشش شبکه ملی فن بازر کشور ارائه نموده ایم در حوزه پایش آب صنعتی است در حوزه کولینگ تاور (cooling tower) و تجهیزات صنعتی است.

حجت در پاسخ به این سوال که علت اهمیت پایش آب صنعتی در صنایع مختلف چیست؟ تاکید نمود: یکی از اصلی ترین مسائلی مطرح در صنایع بحث رسوب است که متاسفانه مقدار زیادی از تخریب ها و از بین رفتن تجهیزات به واسطه این رسوب هایی است که در سیستم ها ایجاد می گردد، که ما با فرموله کردن مواد و پایش آب مقدار زیادی ذخیره انرژی در صنعت مورد نظر داشته و راندمان کاری و طول عمر دستگاه ها را در سیستم بالا می بریم.

وی با تاکید بر اینکه اگر از این محلول از لحظه اول طراحی استفاده گردد قطعاً به نقطه صفر طراحی می رسیم، اعلام نمود: اگر در هر دستگاه صنعتی که با آب صنعتی کار می نماید از محلول های ضدخوردگی استفاده گردد کلاً بحث حذف رسوب از سیستم های صنعتی پیش می آید، اما از آنجا که در حال حاضر بعد از ارائه کار محلول اضافه می گردد توانسته ایم بخش زیادی از این رسوب ها را از بین ببریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 609

به "عمر تجهیزات صنعتی با محلول های ایرانی طولانی تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمر تجهیزات صنعتی با محلول های ایرانی طولانی تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید