فتاحیان: به طور جدی پیگیر برگزاری مسابقات انتخابی المپیک هستیم، حذف چین، یکی از پیشنهادهای ما به فدراسیون جهانی است

به گزارش لیسو، دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو پس از حذف مسابقات انتخابی المپیک واترپلو گفت: نامه ای به فدراسیون جهانی نوشته و به طور جدی پیگیر برگزاری مسابقات انتخابی المپیک توکیو هستیم.

فتاحیان: به طور جدی پیگیر برگزاری مسابقات انتخابی المپیک هستیم، حذف چین، یکی از پیشنهادهای ما به فدراسیون جهانی است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

فرید فتاحیان پس از حذف مسابقات انتخابی المپیک در رشته واترپلو و انتخاب قزاقستان جهت حضور در بازی های المپیک 2020 به خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: خبر انتخاب قزاقستان برای شرکت در بازی های المپیک توکیو صحت دارد. به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات انتخابی المپیک واترپلو به تعویق افتاد و قزاقستان به درستی ویزا برای تیم چین صادر نکرد، با وجود اینکه چین یک ماه خارج از خانه تمرین نموده بود اما این ریسک را کشور قزاقستان نکرد.

وی اضافه نمود: همین مسئله باعث شد ده روز مسابقات را به تعویق بیاندازند اما این مشکل حل نشد و فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا تصمیم گرفت مسابقات را کنسل کند.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: در چنین مواقعی به آخرین مسابقه رسمی رجوع می نمایند که آخرین مسابقه رسمی بازی های آسیایی 2018 بوده است و طبق نتایج قزاقستان در مردان و چین در زنان اول شد. هدف شان این است که این دو تیم را به عنوان نمایندگان آسیا در بازی های المپیک معرفی نمایند.

وی با بیان این مطلب که فقط یک تیم از آسیا در بازی های المپیک توکیو شرکت خواهد نمود، اضافه نمود: فقط یک تیم از آسیا در کنار میزبان در بازی های المپیک حضور پیدا می نماید. این قضیه را پیگیری می کنیم تا مسابقات انتخابی را کنفدراسیون آسیا یا فدراسیون جهانی برگزار کند. نامه ای تهیه شده و به طور جدی پیگیر هستیم که مسابقات برگزار گردد اما بحث اصلی این است که اگر کشور دیگری میزبانی مسابقات انتخابی را برعهده گیرد امکان حضور چین نخواهد بود یعنی بعید می دانم کشوری ویزا این کشور را صادر کند.

فتاحیان در پاسخ به این سوال که چرا چین را به دلیل شرایط خاصش از مسابقات انتخابی المپیک حذف نمی نمایند؟ گفت: یکی از پیشنهادهای ما به فدراسیون جهانی عدم حضور چین در مسابقات انتخابی است ولی از طرفی چین در زنان مقام اول را کسب نموده و مدعی هستند که باید شرکت نمایند. نامه مفصلی برای فدراسیون جهانی فرستاده شده و پیگیر هستیم تا مشکل رفع گردد.

وی با ابراز امیدواری به حل مشکل پیش آمده، ادامه داد: همواره جای امیدواری است و ما مسئله را به طور جدی پیگیری می کنیم و امیدواریم حقی از تیم ایران ضایع نگردد . تیم ملی دو سال به صورت سخت تمرین نموده و بسیار آماده است اما شرایط خاص است و ما باید با همفکری با فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا درصدد باشیم که بهترین راه چاره چه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 699

به "فتاحیان: به طور جدی پیگیر برگزاری مسابقات انتخابی المپیک هستیم، حذف چین، یکی از پیشنهادهای ما به فدراسیون جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتاحیان: به طور جدی پیگیر برگزاری مسابقات انتخابی المپیک هستیم، حذف چین، یکی از پیشنهادهای ما به فدراسیون جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید