کرونا‬ فرصتی برای بازسازی، کاراته در راستا جوانگرایی مدیریتی

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران، رقابتهای فشرده و سخت کاراته وان برای کسب سهمیه المپیک باعث شد تا فدراسیون کاراته روی این رقابتها متمرکز گردد تا اولین و شاید آخرین حضور رسمی این رشته در بازی های المپیک با ثبت یک نتیجه تاریخی برای کشورمان رقم بخورد. بدون شک خوشحالی تحقق آرزوی دیرین کاراته کاها برای مبارزه روی تاتامی المپیک را نمی توان کتمان کرد و آنها که با رسیدن به سهمیه لازم به این مهم دست پیدا نمایند، قطعاً در تاریخ این رشته ماندگار خواهند شد.

کرونا‬ فرصتی برای بازسازی، کاراته در راستا جوانگرایی مدیریتی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

در شرایط فعلی کاراته ایران چهار سهمیه حضور در بازی های المپیک را کسب نموده و با اعلام برنامه مسابقات آینده، سهمیه پنجم از سیستم رنکینگ را نیز در دسترس دارد و در وزن 67- کیلوگرم و کاتای مردان و زنان نیز چشم به مرحله نهایی رقابتهای کسب سهمیه دارد تا با هشت سهمیه کامل راهی توکیو گردد. هر چند تحقق این هدف عظیم سخت و بسیار سخت است، سختیهایی که تا اینجای کار تبعاتی هم برای این رشته رزمی پرطرفدار بدنبال داشته است.

در طول دوران حضور تیم ملی در رقابتهای کاراته وان و قهرمانی آسیا طی مهرماه 97 تا اسفندماه 98 جوانان با آیندهه ای چون آسیابری، اباذری، میرزایی، خدابخشی، حسن نیا، کریمی، نیکوهمت، قراری زاده، صداقت و… فرصت همراهی تیم ملی و نمایش توانایی خود را داشته اند، ولی نمی توان از غیبت در رقابتهای رده های سنی آسیا در فروردین ماه 1398 به سادگی گذشت. رقابتهایی که می توانست برای آینده سازان کاراته راستا جدیدی را برای کسب موفقیت باز کند.

با این شرایط فدراسیون کاراته متمرکز روی کسب سهمیه شد و با نتایج قابل توجه در رقابتها، جزو سه کشور برتر جهان در تعداد سهمیه های قطعی بوده و هست. کیست که نداند بازی های المپیک برای دولت ها چه میزان اهمیت دارد و کاراته نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست و با حمایت های خوب وزارت ورزش و جوانان عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.

شیوع بیماری کرونا ورزش جهان را تحت شعاع قرار داد تا شاهد تعویق یک ساله بازی های المپیک باشیم. از سوی دیگر رقابتهای کاراته وان یکی بعد از دیگری لغو شد تا عملاً فعالیت کاراته کاها نیز به سکون کشیده گردد و این فرصتی بود تا فدراسیون کاراته با یک بازنگری دقیق در عملکرد 16 ماهه گذشته، با چشم اندازی روشن برای یک سال آینده تا موفقیت در بازی های المپیک برنامه ریزی کند. برنامه ای که مترصد صدور مجوز ستاد کرونا برای آغاز اجرایی آن است.

نکته مهم دیگر اینکه کاراته باید فرصتی برای حضور مدیران توانمندی که از جنس این رشته بوده و سال ها عمر خود را برای اعتلای آن هزینه نموده اند، فراهم کند و این موضوع برای مسئولان فدراسیون اهمیت بسیار زیادی دارد و البته که در عمل نیز ثابت شده که به آن اعتقاد دارند.

طی روزهای گذشته جاسم ویشگاهی در هیأت رئیسه کاراته گیلان منصوب شد و مزدا صوفی رئیس هیأت استان با این انتخاب نشان داد که با توانایی های این قهرمان با اخلاق آشناست. پیش از این با حضور وحید مؤمنی جوان در سمت دبیری فدراسیون، مازیار فرید خمامی در کمیته امور سبک ها، ابوالقاسم پایدار در رأس سازمان لیگ جوانگرایی در بخش مدیریتی کاراته را کلید زده و به نظر می رسد این راستا ادامه خواهد شد.

بدون شک در میان قهرمانان گذشته تیم ملی افراد تحصیلنموده و فنی پرشماری هستند که می توانند بازوی توانمندی برای فدراسیون کاراته باشند تا این رشته همچنان روی نوار موفقیت گام بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 954

به "کرونا‬ فرصتی برای بازسازی، کاراته در راستا جوانگرایی مدیریتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا‬ فرصتی برای بازسازی، کاراته در راستا جوانگرایی مدیریتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید