علی نژاد: کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال با خاطیان برخورد می کند، اقلام غیرمجاز توقیف شد

به گزارش لیسو، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان از برخورد کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال با ورزشکاران خاطی این رشته خبر داد.

علی نژاد: کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال با خاطیان برخورد می کند، اقلام غیرمجاز توقیف شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مهدی علی نژاد در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون کاراته گفت: بحث های خیلی خوبی مطرح شد و پورشیب، از خانواده کاراته، رسانه ها، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش خواست از تیم ملی کاراته حمایت کنند. الان زمان ایجاد حاشیه برای فدراسیون و تیم ملی کاراته نیست و در حوزه وزارت ورزش هم همین نگاه را داریم. این روزها ورزش ایران به آرامش نیاز دارد تا در المپیک شاهد روزهای خوبی باشیم.

وی با ابراز امیدواری به موفقیت کاروان ایران در المپیک شرح داد: در ورزش ممکن است هر لحظه اتفاق جدیدی رخ دهد و رویدادها قابل پیش بینی نیست. با این حال انتظار داریم ورزشکاران ما تمام تلاش خود را انجام دهند، عملکرد خوبی داشته باشند و برای کشورشان کم نگذارند. ورزش کشور و کاراته نشان داده اند همین گونه بوده اند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مورد مثبت شدن تست دوپینگ یکی از ورزشکاران کاراته کشورمان که قرار بود راهی توکیو شود، گفت: بهمن عسکری نفر اول رده بندی وزن خودش بود که بر اساس یک اشتباه دچار این اتفاق شد. امروز (چهارشنبه) دادگاه مربوط به این موضوع برگزار می شود و امیدوارم رأی آن به گونه ای باشد که سهمیه ما از دست نرود. باید ببینیم دادگاه چه شرایطی دارد و نمی توان از قبل پیش بینی کرد. در رأی اولیه به غیر عمد بودن دوپینگ اذعان شده و این موضوع می توان دلیل مخففه ای برای کمک به ما باشد.

علی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است رزیتا علیپور هم در کاراته بتواند سهمیه المپیک 2020 را به دست بیاورد یا خیر، شرح داد: فدراسیون کاراته ایران و کمیته ملی المپیک در این باره نامه نگاری کرده اند. این ادعا وجود دارد که از لحاظ محاسبات، سهمیه المپیک باید به علیپور تعلق بگیرد و اعتراض اجرا شده در همین راستاست. فکر می کنم فدراسیون جهانی کاراته و IOC ظرف 24 ساعت آینده پاسخ بدهند و در این مدت باید مشخص تکلیف شود.

وی در مورد اینکه بازیکنان تیم ملی بسکتبال اقلام غیرمجازی با خود به ایران آورده اند و احتمال ورود وزارت ورزش و جوانان به موضوع گفت: اقلام غیرمجازی همراه با اعضای تیم ملی و برخی ورزشکاران بوده که توقیف شده است. امروز کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال برگزار می شود تا با خاطیان برخورد کند. فدراسیون بسکتبال به این موضوعات ورود می کند و روز گذشته با رئیس فدراسیون هم صحبت کردم تا با افرادی که در این داستان مقصر هستند، برخورد شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درباره غیبت خود در مجمع فدراسیون کونگ فو و اینکه آیا این موضوع ارتباطی با اختلاف او در زمان ریاست فدراسیون ووشو با فدراسیون کونگ فو دارد یا خیر، گفت: من لزوماً در همه مجامع حضور ندارم و به خاطر کارهای همزمان، نتوانستم در برخی مجمع ها مانند بوکس حاضر شوم. هیچ اختلافی بین ما و فدراسیون کونگ فو وجود ندارد و گاهی همکاران ما به مجامع می آیند.

علی نژاد با اشاره به ویژگی های مثبت کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو نسبت به دوره های گذشته نام کرد: یک اتفاق خیلی خوب این است که با وجود تحریم های سخت و شرایط سخت اقتصادی سال های اخیر، بزرگترین کاروان بعد از انقلاب را داشتیم. ورزش تابعی از متغیرهای اقتصادی و اجتماعی است و با وجود شش یا هفت برابری هزینه ها به خاطر افزایش قیمت دلار، 66 سهمیه گرفتیم. رکورد تعداد سهمیه بعد از دوره آغاز سهمیه ای شدن المپیک را شکستیم که کار بزرگی بود. دختران ما 10 سهمیه المپیک گرفتند که بیشترین سهمیه بانوان ایران در تاریخ المپیک است.

وی با اشاره به احتمال المپیکی شدن یک ورزشکار دوومیدانی کار کشورمان گفت: پیش بینی می کنیم در 24 ساعت آینده، مهدی پیرجهان هم به کاروان ایران اضافه شود که اگر بهمن عسکری نتواند به المپیک بیاید، همان 66 سهمیه را خواهیم داشت. این بزرگترین کاروان ماست و همین هم یک موفقیت خوب است. هم تنوع رشته ای زیادی داریم، هم بزرگترین کاروان را داریم و هم برای اولین بار، دو رشته تیمی ما یعنی والیبال و بسکتبال در این مسابقات هستند. حتی اگر شمشیربازی را یک تیم در نظر بگیریم، می توانیم بگوییم سه سهمیه تیمی داریم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به مسائل ایجاد شده در راه کسب سهمیه های المپیک ایران اشاره و شرح داد: کرونا ورزش را زمین گیر کرد و با این شرایط و هم شرایط اقتصادی، رکوردهای خوبی داشتیم. کرونا باعث شد برخی رویدادها لغو شود و ما می توانستیم سهمیه های بیشتری بگیریم. اگر مسابقات بوکس انتخابی المپیک در فرانسه برگزار می شد و بچه ها ما در این مسابقات یا واترپلوبازان ما در رقابت های انتخابی حضور می یافتند، شرایط خوبی داشتیم. ورزشکاران ما در دوومیدانی هم شرایط خیلی خوبی داشتند، اما مسابقات ازبکستان به خاطر شیوع کرونا لغو شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1710

به "علی نژاد: کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال با خاطیان برخورد می کند، اقلام غیرمجاز توقیف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال با خاطیان برخورد می کند، اقلام غیرمجاز توقیف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید