فعالیت های جهاددانشگاهی در ساوه تقویت می شود

به گزارش لیسو، خبرنگاران/مرکزی سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه های آموزشی، تحقیقاتی، درمانی و فرهنگی در شهرستان ساوه تقویت می شود.

فعالیت های جهاددانشگاهی در ساوه تقویت می شود

علی اصغر غفاری زاده پنجشنبه 23 بهمن ماه در دیدار با نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس و فرماندار ساوه که در فرمانداری این شهرستان صورت گرفت، اظهار کرد: پتانسیل ها، موقعیت جغرافیایی، استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور در ساوه و قطب کشاورزی بودن این منطقه مزیت های مهمی برای توسعه فعالیت ها و ماموریت های جهاددانشگاهی در این شهرستان است.

وی بر گسترده شدن فعالیت های جهاددانشگاهی ساوه در آینده تاکید کرد و اضافه کرد: همراهی و همفکری و تعامل بین بخشی از سوی مسئولان این شهرستان عامل مهمی در توسعه فعالیت های این نهاد است.

وی ایجاد فضای فیزیکی و ساختمان اداری برای جهاددانشگاهی ساوه را از مهمترین نیازهای زیرساختی در این شهرستان اظهار داشت و اضافه کرد: مرکز جهاددانشگاهی در دو شهرستان ساوه و محلات از سال های قبل راه اندازی شده است، اما پیشرفت زیرساختی شهرستان محلات نسبت به ساوه بیشتر بوده و ساختمان اداری این شهرستان تکمیل شده و در حال بهره برداری است، در حالی که در ساوه هنوز یک فضای فیزیکی مناسب مستقل، با وجود واگذاری زمین از سال های قبل، ایجاد نشده است.

سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی بر مشخص تکلیف احداث ساختمان و فضای فیزیکی جهاددانشگاهی ساوه تاکید کرد و گفت: استیجاری بودن فضای فعالیت های جهادانشگاهی و جابجایی هایی که پس از اتمام قرارداد صورت می گیرد موجب برهم خوردن تمرکز فعالیت ها خواهد شد.

وی بر برنامه ریزی جامع در راستای توسعه و تقویت فعالیت ها نیز تاکید کرد و گفت: هدفگذاری فعالیت های جهاددانشگاهی در شهرستان محلات با تمرکز بر ایجاد مرکز خدمات تخصصی آموزش کوتاه مدت سنگ به عنوان نخستین مرکز تخصصی کشور صورت گرفته است و در ساوه نیز این سیاست آموزشی و تحقیقاتی با توجه به مزیت های این شهرستان در بخش های صنعت و کشاورزی دنبال می شود.

وی ارائه فعالیت های پزشکی مختص جهاددانشگاهی در ساوه را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: ایجاد شعبه مرکز درمان ناباروری با تاکید بر تربیت نیروی انسانی در مرکز استان، در گذشته برای ساوه به عنوان دومین شهرستان استان هدف گذاری شد، اما به دلیل عدم حمایت و محدودیت در منابع مالی اجرایی شدن آن محقق نشد.

غفاری زاده اضافه کرد: درصدد هستیم با راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک در استان فعالیت های خود را توسعه دهیم تا خدمات بیشتری در حوزه سلامت به مردم ارائه شود.

وی شرح داد: تفاوت جهاد دانشگاهی با سایر نهادها این است که نگاه جهادی داشته و خودگردان است، تنها حدود 10 درصد از هزینه های این نهاد از سوی دولت تامین می شود و مابقی هزینه ها به صورت خودگردان تامین می شود.

وی راه اندازی بخش سرطان جهادانشگاهی در ساوه به دلیل نزدیکی به تهران با بهره گیری از ظرفیت مرکز معتمد سرطان سینه جهاد دانشگاهی را از برنامه های آینده این نهاد دانست و اضافه کرد: حمایت از این نهاد و تخصیص اعتبارات دولتی برای آغاز فعالیت این مرکز ضروری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1462

به "فعالیت های جهاددانشگاهی در ساوه تقویت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های جهاددانشگاهی در ساوه تقویت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید