فیلم قصیده گاو سفید به بخش مسابقه جشنواره برلین 2021 راه یافت

به گزارش لیسو، فهرست فیلم های حاضر در جشنواره برلین 2021 منتشر شده و اسم فیلم قصیده گاو سفید به کارگردانی بهتاش صناعی ها در میان آثار بخش مسابقه به چشم می خورد.

فیلم قصیده گاو سفید به بخش مسابقه جشنواره برلین 2021 راه یافت

تمام جشنواره های فرهنگی و هنری سال 2020 تحت تأثیر دنیاگیری کروناویروس قرار گرفتند و جشنواره برلین نیز از این قاعده مستثنا نبود. به هنگام برگزاری هفتادمین دوره این رویداد سینمایی گزارش هایی از شیوع کرونا در اروپا به گوش می رسید و به همین خاطر جشنواره برلین 2020 حال و هوای همیشگی خود را از دست داد. از سویی دیگر به دنبال تغییرات مدیریتی و نوع نگاه جدید مسؤولان برگزاری جشنواره فیلم برلین، بسیاری از فیلم های حاضر در بخش اصلی از کیفیت چندانی برخوردار نبودند و این دو عامل سبب شدند نخستین رویداد مهم سینمایی سال گذشته میلادی جذابیت چندانی نداشته باشد.

حالا یک سال از آن روزها گذشته اما کرونا همچنان به تاخت و تاز خود ادامه می دهد و به همین خاطر نیمی از جشنواره برلین 2021 به صورت حضوری و چند بخش آن به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. بخش اول که شامل بازار فیلم اروپاست طی روزهای 11 تا 15 اسفندماه (1 تا 5 مارس) به صورت آنلاین برپا می شود و بخش دوم که شامل نمایش فیلم ها در سالن های سینما است از 19 تا 30 خرداد (9 تا 20 ژوئن) برگزار خواهد شد. قسمت بهاری جشنواره برلین امسال کوچکتر از بخش زمستانی آن است و در خردادماه تنها چند فیلم از آثار برگزیده حاضر در جشنواره برلین 2021 به صورت حضوری نمایش داده می شوند.

  • محمد رسول اف به عنوان داور جشنواره برلین 2021 انتخاب شد

لیست فیلم های حاضر در هفتادویکمین دوره جشنواره برلین منتشر شده و اسم قصیده گاو سفید به کارگردانی بهتاش صناعی ها و نویسندگی بهتاش صناعی ها، مریم مقدم و مهرداد کوروش نیا در بخش مسابقه اصلی به چشم می خورد. قصیده گاو سفید برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر 1398 به نمایش درآمد، اما از جانب سینمادوستان ایرانی با استقبال چندانی روبرو نشد.

فیلم های مقدمه (Introduction) به کارگردانی هونگ سانگ سو، مامان کوچولو (Petite Maman) به کارگردانی سلین سیاما و من آدم تو هستم (Im Your Man) به کارگردان ماریا شریدر از مهم ترین فیلم های حاضر در برلیناله امسال هستند.

مسؤولان برگزاری جشنواره برلین تمام داوران این دوره را از میان کارگردان های برنده جایزه خرس طلایی طی سال های گذشته انتخاب کرده اند. محمد رسول اف کارگردان شیطان وجود ندارد، نداو لاپید کارگردان مترادف ها، آدینا پینتیلی کارگردان به من دست نزن، ایلدیکو انیدی کارگردان در جسم و روح، جانفرانکو رزی کارگردان آتش در دریا و یاسمیلا ژبانیچ کارگردان گرباویتسا داوران جشنواره فیلم برلین 2021 را تشکیل می دهند. این تیم داوری رییسی ندارد و فیلم های حاضر در بخش مسابقه اصلی به زودی به صورت آنلاین و یا در یکی از سالن های سینمای برلین برای داوران نمایش داده خواهد شد.

چندی قبل اعلام شد مدیران جشنواره برلین قصد دارند از این پس تنها جایزه بهترین بازیگر را اهدا کنند و خبری از خرس نقره ای بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد نخواهد بود. کارلو چتریان و ماریت ریسنبیک این اقدام را حرکتی در راستای ایجاد برابری جنسیتی اعلام کرده و در بخشی از بیانیه خود آورده اند: ما معتقدیم عدم جداسازی جوایز در بخش بهترین بازیگر، نشانه ای از افزایش آگاهی جنسیتی در صنعت فیلم سازی است.

فیلم های بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین 2021

  • قصیده گاو سفید (Ballad of a White Cow) به کارگردانی بهتاش صناعی ها
  • گردونه شانس و خیال پردازی (Wheel of Fortune and Fantasy) به کارگردانی ریوسوکی هاماگوچی
  • آقای باخمان و کلاس اش (Mr. Bachmann and His Class) به کارگردانی ماریا شپیت
  • من آدم تو هستم (Im Your Man) به کارگردانی ماریا شریدر
  • مقدمه (Introduction) به کارگردانی هونگ سانگ سو
  • جعبه خاطره (Memory Box) به کارگردانی جوانا حاجی توما و خلیل جوریج
  • همسایه بغلی (Next Door) به کارگردانی دانیل برول
  • مامان کوچولو (Petite Maman) به کارگردانی سلین سیاما
  • وقتی به آسمان نگاه می کنیم چه می بینیم؟ (?What Do We See When We Look at the Sky) به کارگردانی الکساندر کوبریدزه
  • جنگل - همه جا می بینمت (Forest - I See You Everywhere) به کارگردانی بنسه فلیگوف
  • بد بخت (Bad Luck Banging) به کارگردانی رادو جود
  • نور طبیعی (Natural Light) به کارگردانی دنیش نای
  • یک فیلم پلیسی (A Cop Movie) به کارگردانی آلونسو روئیس پالاسیوش
  • فابیان - اوضاع بهم ریخته (Fabian - Going to the Dogs) به کارگردانی دومینیک گراف

منبع: IndieWire

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1460

به "فیلم قصیده گاو سفید به بخش مسابقه جشنواره برلین 2021 راه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم قصیده گاو سفید به بخش مسابقه جشنواره برلین 2021 راه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید