قنوات ظرفیت های جذابی برای گردشگری طبیعت محور دارد

به گزارش لیسو، رییس شورای اسلامی شهر قنوات قم گفت: این شهر به دلیل قرار دریافت در مناطق حاشیه ای کویر، ظرفیت های جذابی برای گردشگران علاقه مند به حضور در دامان طبیعت دارد.

قنوات ظرفیت های جذابی برای گردشگری طبیعت محور دارد

به گزارش خبرنگاران قم، سید حسن حسینی اعلام کرد: مناطق حاشیه کویر همیشه یکی از مکان های مورد توجه علاقه مندان به حضور در طبیعت است و این بستر در اطراف شهر قنوات قم در دسترس گردشگران واقع شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت های طبیعت گردی قنوات به دلیل نزدیکی این منطقه به مرکز استان می تواند مورد استقبال فراوان گردشگران قرار گیرد و موجب توسعه مالی این شهر گردد.

وی ادامه داد: استفاده مطلوب از ظرفیت مناطق گردشگری شهر قنوات درحاشیه کویر احتیاجمند سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های تفریحی و اقامتی است که به طور حتم در صورت توجه لازم این فعالیت ها نتیجه بخش خواهد بود.

حسینی گفت: بسیاری از منازل قدیمی مستقر در شهر قنوات قابلیت بوم گردی و اسکان علاقه مندان به طبیعت و زیبایی های مناطق کویری را دارد و با از بین رفتن ویروس کرونا، می توان شاهد تقویت اقتصاد مبتنی بر گردشگری و اشتغال مرتبط با آن در این شهر باشیم.

وی ادامه داد: شهر قنوات قطب مهمی در پرورش انواع دام و کشت محصولات متنوع کشاورزی است و مشاهده ظرفیت های بالای منطقه در این بخش ها نیز از دیگر قابلیت های گردشگری آن است.

شهر قنوات پرجمعیت ترین شهر استان قم پس از شهر قم است که در بخش مرکزی استان قرارگرفته و فاصله آن با شهر قم حدود 10 کیلومتر است، این شهر در سال 79 با ادغام روستاهای حاجی آباد لک ها، مرادآباد، والیجرد و حسن آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل توجهی برخوردار است و گویش بعضی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی است.

این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرار گرفته است و درگذشته به وسیله حفر قنات، آب مورد احتیاج مردم منطقه تامین می شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1487

به "قنوات ظرفیت های جذابی برای گردشگری طبیعت محور دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قنوات ظرفیت های جذابی برای گردشگری طبیعت محور دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید