لزوم جبران عقب ماندگی حوزه بوم گردی از سوی میراث فرهنگی خوزستان

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی دو پروژه در شهر الوان از توابع شهرستان شوش گفت: طی این مدت در شوش مسائل جدی داشتیم که توجه همه کشور را به خود جلب کرد. در نهایت با مشارکت و دلسوزی همه و هوشیاری و درایت و لطف الهی و یاری های مسئولان محلی و کشوری کار به نحو احسن پیش رفت.

لزوم جبران عقب ماندگی حوزه بوم گردی از سوی میراث فرهنگی خوزستان

وی اضافه کرد: در حال حاضر از آن مرحله گذر کردیم ولی نباید به شرایط موجود قانع باشیم و باید بیشتر کار کنیم؛ در همین راستا کلنگ زنی دو پروژه مجتمع گردشگری الوان و پارک طبیعت در شهر الوان امروز انجام شد و همانگونه که نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود باید پروژه طبق زمانبندی پیش رود و امیدواریم در آینده نزدیک برای افتتاح این پروژه حضور پیدا کنیم.

شریعتی با بیان اینکه این دو پروژه به خصوص مجتمع گردشگری می تواند به اقتصاد این شهر یاری قابل توجهی داشته باشد، گفت: گردشگری خوزستان از جمله بخش های مغفول مانده این استان است. گردشگری هم توسعه ثروت به دنبال دارد و هم توزیع ثروت آن عادلانه است. شاید در نفت توزیع عادلانه نگردد اما گردشگری توزیع ثروت آن پایدار و عادلانه است.

استاندار خوزستان تاکید نمود: سازمان میراث فرهنگی استان باید به طور جدی عقب ماندگی های خود در شوش و استان را جبران کند. بوم گردی در استان مورد توجه قرار نگرفته و سازمان میراث فرهنگی در این زمینه تاکنون موفق نبوده است که انتظار داریم مدیریت جدید این نقص را برطرف کند.

شریعتی همچنین به پروژه پارک طبیعت عبدالخان اشاره نمود و گفت: این پارک نیز بسیار ارزشمند است و آلاچیق و دیگر ابزار آن با استفاده از مواد طبیعی همین منطقه احداث شده که به ارزش این طرح اضافه کرده است.

استاندار در پاسخ به درخواست شهردار الوان درباره یادمان شهدا گفت: برای مسئله شهدای گمنان و یادمان شهدا با یاری شهردار حتما بودجه ای اختصاص می دهیم تا این موضوع ارزشمند زودتر اجرایی گردد.

شریعتی اعلام کرد: از دیگر مسائلی که پیگیر آن هستیم ماجرای شهرستان کرخه است. این طرح در دستور کار است تا اهالی اینجا سهم بیشتری از کشور داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 126

به "لزوم جبران عقب ماندگی حوزه بوم گردی از سوی میراث فرهنگی خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم جبران عقب ماندگی حوزه بوم گردی از سوی میراث فرهنگی خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید