ماه نورد چین ماه را کشف می نماید

به گزارش لیسو، ماه نورد چینی Yutu-2 با تمام کردن پانزدهمین روز قمری خود برای کاوش در نیمه تاریک ماه، رکورد طولانی مدت ترین حضور در سطح ماه را شکست.

ماه نورد چین ماه را کشف می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، یوتو 2، ماه نورد چین حدود 400 متر را در ماه دور زده و درحال کشف حاشیه ماه است.

ماه نورد چینی برای کاوش در نیمه تاریک ماه، رکورد طولانی مدت ترین حضور در سطح ماه را شکسته و در حال حاضر عنوان طولانی ترین حضور در ماه را به خود اختصاص داده است.

این ماه نورد چینی هشتم دسامبر 2018 توسط فضاپیمای Change-4 از مرکز ماهواره ای Xichang در استان سیچوان به فضا ارسال شد. Change-4 که حامل یک لندر و Jade Rabbit-2 بود، سوم ژانویه 2019 بر دهانهVon Karman در محدوده قطب جنوب و در سمت تاریک کره ماه فرود آمد.

ماه نورد چینی با تمام کردن پانزدهمین روز قمری خود برای کاوش در نیمه تاریک ماه، رکورد طولانی مدت ترین حضور در سطح ماه را شکست.

به گفته مرکز برنامه های اکتشافی و فضایی چین، هردو فضاپیما و لندر متعلق به این کشور کار خود را برای روز 15 قمری به انتها رسانده اند و به حالت خفته تبدیل شده اند.

قسمت دور ماه از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است و دانشمندان می گویند Change-4 می تواند یافته های به ارمغان بیاورد که موفقیت های برای کشف ماه در پی داشته باشد.

وظایف علمی ماموریت Change-4 شامل انجام مشاهدات نجومی رادیویی با فرکانس پایین، نقشه برداری از زمین، تشخیص ترکیب مواد معدنی و ساختار سطح کم عمق قمری و اندازه گیری تابش نوترونی و اتم های خنثی است.

Yutu-2 بسیار طولانی تر از عمر طراحی سه ماهه خود کار نموده و به طولانی ترین ماه نورد تبدیل شده است؛ این ماه نورد به دانشمندان یاری نموده است تا از اسرار دفن شده در اعماق ماه پرده برداری نمایند و درک انسان از تاریخ برخورد آسمانی و فعالیت های آتشفشانی را غنی سازند.

دانشمندان برای ارسال سیگنال های رادیویی در اعماق سطح ماه از رادار نفوذپذیر قمری Yutu-2 استفاده کردند و به عمق 40 متر رسیدند؛ این نشان می دهد که زیرسطح ماه اساساً توسط مواد دانه ای بسیار متخلخل تعبیه شده که تخت های سنگی را در اندازه های مختلف جاسازی می نماید.

مأموریت Change-4 تجسم امید چین برای ترکیب خرد در کاوش در فضا است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 816

به "ماه نورد چین ماه را کشف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه نورد چین ماه را کشف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید