محورهای بیانیه هیات های داوری جشنواره فیلم رشد اعلام شد

به گزارش لیسو، تهران (پانا) - محورهای بیانیه هیات های داوری پنجاه ویکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد اعلام و در آن تأکید شد که زمینه توجه فیلمسازان به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر نیاز روزآمد مخاطبانِ اصلی جشنواره در دوره بعدی جشنواره فیلم رشد فراهم شود.

محورهای بیانیه هیات های داوری جشنواره فیلم رشد اعلام شد

عصر امروز جمعه 26 آذر ماه جاری آیین اختتامیه پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد در سینما فلسیطین برگزار گشت. در اختتامیه این جشنواره آرای هیات های داوری متشکل از داوران ایرانی و خارجی در بخش های داستانی کوتاه و بلند، مستند کوتاه و بلند، پویانمایی و دو بخش معلمان و دانش آموزان فیلمساز اعلام شد.

هیات های داوری در بیانیه های جداگانه محورهایی را برای ارتقاء جشنواره در دوره های بعدی گفتند که دبیرخانه دائمی پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد اهم محورها را بدین شرح گفت:

اهم محورهای هیات های داوری پنجاه ویکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد

ضمن تشکر از همه فیلم سازان ایرانی و خارجی شرکت کننده در باسابقه ترین جشنواره فیلم در ایران، هیات های داوری این دوره از جشنواره خشنودی خود را از برگزاری این رویداد فرهنگی مهم در شرایط خطیر کرونایی در جهان اعلام می کند. معلمان از دیرباز تا کنون نقش مهمی را در ترویج علم و فرهنگ و هنر در جامعه داشته اند و چه زیباست که هنر و صنعت فیلم سازی به عنوان ابزاری برای داشتن نقشی مؤثرتر در این امر مهم و تأثیرگذار در خدمت معلمان باشد.

حضور فیلم های هنرمندانه و اندیشمندانه بسیاری که در این جشنواره به جنبه های آموزشی و تربیتی بچه ها و نوجوانان پرداخته اند حاکی از اهمیت این رویداد فرهنگی در ایران و جهان است. جشنواره بین المللی فیلم رشد یکی از مهم ترین رویدادهای هنری در ایران و جهان به شمار می آید که توانسته است در طی نیم قرن فیلم سازان بسیاری را از ایران و جهان به خود جذب نماید از این رو این استقبال هرساله فیلم سازان، مسئولیت و مأموریت مدیران و دست اندرکاران این جشنواره را دو چندان می سازد.

جشنواره بین المللی فیلم رشد با فراهم آوردن

زمینه باز تعریف اهداف جشنواره فیلم رشد بر مبنای پژوهش

زمینه نمایش فیلم ها من جمله برگزیدگان راه یافته به بخش مسابقه به زبان فارسی به صورت دوبله یا زیرنویس شده در مدارس برای دانش آموزان و معلمان

برگزاری کارگاه های آموزشی و ایجاد زمینه آشنایی بیشتر سینماگران با مسائل و موضوعات روز حوزه تعلیم و تربیت بویژه برای تولید فیلم مستند آموزشی بچه ها و نوجوانان

زمینه تقویت بنیه فنی و محتوایی معلمان و دانش آموزان فیلمساز

زمینه توجه فیلمسازان به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر نیاز روزآمد مخاطبانِ اصلی جشنواره، یعنی آموزش و پرورش ایران و جهان

زمینه توجه ویژه مستندسازان به عرصه های نوین کاربردی و مشاهده مشارکتی در میدان پژوهش و کارگردانی (نه لزوماً اتکاء به منابع آرشیوی یا گفتار محور)

زمینه های نیازسنجی جشنواره در انتخاب درست موضوعاتی که ساخت آن ها از طریق هنرمندان موجب پیشرفت جامعه می شود

در برگزاری پنجاه و دومین دوره از این جشنواره اقدام کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1890

به "محورهای بیانیه هیات های داوری جشنواره فیلم رشد اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محورهای بیانیه هیات های داوری جشنواره فیلم رشد اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید