بازسازی 28 بنای تاریخی در قزوین

به گزارش لیسو، 28 بنای تاریخی در استان قزوین پارسال بازسازی و ساماندهی شدند.

بازسازی 28 بنای تاریخی در قزوین

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش از ، علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: پارسال علی رغم مسائل کمبود اعتبار در این حوزه، 28 بنای تاریخی از محل اعتبارات استانی و ملی و تحت نظارت کارشناسان اداره کل بازسازی شد که از مهم ترین آن ها می توان به بازسازی بخش هایی از مسجد جامع، ساباط عبید زاکانی، خانه تاریخی زینعلی، مجموعه تاریخی سردار، گنبد آمنه خاتون، کف سازی محوطه دولتخانه صفوی، آب انبار های تاریخی حکیم، زنانه بازار و حاج کاظم، برج های خرقان که همه این بنا ها از آثار ثبت شده ملی هستند، اشاره نمود.

خزائلی همچنین از اجرای بیش از 10 پروژه بازسازی مشارکتی طی سال گذشته اطلاع داد و اضافه کرد: همچنین در سال 99 پروژه های مشارکتی متعددی اعم از بازسازی امامزاده حسین (ع)، مساجد تاریخی پنجه علی، سبز و ملامهدی، گراند هتل، خانه های تاریخی نبوی و حکیم افضل، دیوار سرای وزیر در قالب مشارکت با دستگاه های دولتی و بخش خصوصی اجرا شده و بعضی از آن ها در دست اجراست که تمرکز در امسال بر اتمام پروژه های نیمه تمام خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین با اشاره به اجرای سایر پروژه های این اداره کل در سال 99 اظهار کرد: علاوه بر پروژه های بازسازیی مذکور سایر پروژه های این اداره کل در قالب اجرای طرح های مطالعاتی و نیز سه پروژه باستان شناسی شامل کاوش های محوطه باستانی خله کوه تاکستان، محوطه تاریخی اریک تپه شهر الوند و صحن جنوبی امامزاده اسماعیل انجام شد.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال 1400 نیز بتوانیم پروژه های در دست اقدام را به انتها رسانده و در صورت تامین اعتبار، پروژه های جدید ساماندهی، بازسازی و احیای آثار ارزشمند تاریخی که از اولویت های این اداره کل به شمار می فرایند را به اجرا درآوریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1516

به "بازسازی 28 بنای تاریخی در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی 28 بنای تاریخی در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید