ممنوعیت گردشگری در منطقه کشمیر تحت کنترل هند برداشته شد

به گزارش لیسو، مقامات کشمیر تحت کنترل هند، ممنوعیت گردشگران و زائران را که بیش از دو ماه پیش اعمال شده بود، برداشتند.

ممنوعیت گردشگری در منطقه کشمیر تحت کنترل هند برداشته شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، چندی پیش دولت هند خاطرنشان کرد که اصل امتیازات ویژه دولت کشمیر تحت کنترل هند را که در قانون اساسی هند برای این مناطق در نظر گرفته شده است، لغو نموده است.

در آن موقع رهبران و فعالان مخالف، حبس شدند، ارتباطات به حالت تعلیق در آمد و محدودیت هایی شبیه حکومت نظامی در این منطقه برقرار شد.

اکنون مسؤولان می گویند زندگی به تدریج به حالت عادی برمی شود اما تلفن های موبایل و خدمات اینترنتی در دره کشمیر همچنان مسدود است و غالب کسب و کارها تعطیل اند.

براساس گزارش بی بی سی، براساس ماده 370 قانون اساسی هند، کشمیر تحت کنترل هند می تواند قانون اساسی و پرچم مخصوص به خود و همچنین اختیارات مستقل داخلی به جز موارد بین المللی و دفاعی و ارتباطات را داشته باشد. چندی پپیش دولت هند این اصل را لغو کرد.

پاکستان و هند، کشمیر که دارای اکثریت مسلمان نشین است را تحت قلمرو خودشان می دانند. دو جنگ تمام عیار بین این دو کشور بر سر کشمیر در گذشته اتفاق افتاده است. هند و پاکستان در موارد زیاد دیگری نیز بر سر این منطقه درگیری داشته اند.

هند، پاکستان را به حمایت از گروه های شبه نظامی در مناطق تحت کنترل خود می نماید؛ اتهامی که پاکستان آن را همواره رد نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 389

به "ممنوعیت گردشگری در منطقه کشمیر تحت کنترل هند برداشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت گردشگری در منطقه کشمیر تحت کنترل هند برداشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید