موتور پلاسمای هوا بدون احتیاج به سوخت فسیلی فراوری شد

به گزارش لیسو، دانشمندان پیروز به ساخت نمونه اولیه موتور پلاسمای هوایی شدند که بدون احتیاج به سوخت فسیلی کار می نماید.

موتور پلاسمای هوا بدون احتیاج به سوخت فسیلی فراوری شد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از ساینس الرت، نمونه اولیه ای از یک موتور جت ساخته شده که می تواند بدون احتیاج به سوخت فسیلی کار کند. این امر می تواند راه را برای سفر هوایی کربن خنثی هموار کند.

این دستگاه هوا را فشرده نموده و به وسیله مایکروویو یونیزه می نماید، در نتیجه پلاسمایی فراوری می گردد و نیروی حرکت به جلو را فراهم می نماید. این امر بدین معناست که هواپیماها می توانند در آینده نه چندان دوری با استفاده از برق پرواز نمایند و از هوای اطراف به عنوان سوخت استفاده نمایند. از ساخت نمونه اولیه تا استفاده از چنین موتوری در یک هواپیمای واقعی راه بسیار طولانی وجود دارد.

نمونه اولیه این موتور می تواند یک توپ فلزی به وزن یک کیلوگرم را در هوا به پرواز دربیاورد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که موتورهای جت مبتنی بر پلاسمای هوای می تواند جایگزین مناسبی برای موتورهای جت مبتنی بر سوخت فسیلی باشد.

سفرهای هوایی نقش قابل توجهی در تغییرات آب وهوایی دارند. براساس گزارش نیویورک تایمز، پروازهای تجاری 2.5 درصد از گازهای گلخانه ای را فراوری می نمایند. هدف از ساخت این موتور یاری به حل مشکل گرمایش زمین با کاهش فراوری انتشار گاز کربن است.

4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 974

به "موتور پلاسمای هوا بدون احتیاج به سوخت فسیلی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور پلاسمای هوا بدون احتیاج به سوخت فسیلی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید