ویزای آمریکا: نشست سه جانبه ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در توکیو برگزار گردید

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، نمایندگان سه کشور ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در امور هسته ای، امروز سه شنبه نشستی را در توکیو مرکز ژاپن برگزار کردند. هدف این جلسه که یک روز پس از آزمایش موشک کروز دوربرد به وسیله پیونگ یانگ، برگزار می گردد، مسئله برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی اسم شده است.

ویزای آمریکا: نشست سه جانبه ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در توکیو برگزار گردید

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

الجزیره در گزارش خود در این رابطه آورده است که تحلیلگران مدعی شده اند سلاحی که رسانه های دولتی کره شمالی آن را استراتژیک توصیف نموده اند، می تواند دارای قابلیت های هسته ای باشد.

سونگ کیم نماینده آمریکا در امور کره شمالی در ابتدای سخنان خود در این نشست مدعی شد: تحولات اخیر در کره شمالی، اهمیت ارتباط و همکاری نزدیک سه کشور را یادآوری می نماید.

گفته می گردد که سه کشور مذکور در حال مذاکره بر سر یافتن راه چاره اختلاف با کره شمالی بر سر مسئله تسلیحات هسته ای و برنامه موشک های بالستیک پیونگ یانگ هستند.

کیم در ملاقات با تاکه هیرو فوناکوشی همتای ژاپنی خود و نو کیو-دوک همتای خود از کره جنوبی، بعلاوه اعلام نمود که واشنگتن راه چاره دیپلماتیک را برای رسیدگی به مسائل کره شمالی باز گذاشته است.

پیشتر و در همین رابطه، خبرگزاری کیودو ژاپن از احتمال برگزاری نشست سه جانبه توکیو-واشنگتن-سئول طی هفته جاری خبر داده و موضوع آن را بحث و گفتگو درباره کره شمالی اسم نموده بود.

آن طور که ادعا شده بود، قرار براین بوده است که در این ملاقات، امکان کوشش های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در باب شروع مصاحبه با کره شمالی با هدف خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، آنالیز گردد.

این نخستین ملاقات سه جانبه بعد از نشستی است که به میزبانی سئول در ماه میلادی ژوئن برگزار گردید.

بعلاوه لازم به شرح است که خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) روز یکشنبه در گزارشی اعلام نمود که ارتش کره شمالی پس از انجام دو سال تحقیقات، روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری یک مدل تازه از موشک کروز دوربُرد خود را با موفقیت آزمایش کرد.

طبق داده های اولیه، این موشک کروز پیش از اصابت به هدف معین شده مسافتی بالغ بر یک هزار و 500 کیلومتر را طی کرد. گفته می گردد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در مراسم انجام این آزمایش موشکی شرکت نداشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1752

به "ویزای آمریکا: نشست سه جانبه ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در توکیو برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: نشست سه جانبه ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در توکیو برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید